Hlavní obsah

Klient CK chtěl reklamovat zájezd kvůli "kytovci" ve sprše

Málo vody v létě v moři, hodně sněhu v zimě na horách, vulgární řidič autobusu - takové a podobné stížnosti klientů cestovních kanceláří zpestřují práci pracovníkům jejich reklamačních oddělení. V anketě mezi kancelářemi se objevily někdy těžko uvěřitelné a mnohdy i úsměvné reklamace. Kupříkladu ta s "kytovcem" ve vaně.

Foto: Bohuslav Borovička, Právo

Čechům se na dovolených nelíbí ledacos, proto neváhají reklamovat i "příliš mělké moře".

Článek

Klient jedné z největších cestovních kanceláří si stěžoval, že na Monte Bondone, ve výšce téměř 1700 metrů nad mořem, napadlo moc sněhu a přes střešní okno apartmánu nebylo vidět, je-li venku světlo nebo tma. Reklamace nebyla uznána; cestovní kancelář argumentovala tím, že informace o čase lze zjistit pohledem na hodinky a hodina východu slunce je uvedena na teletextu.

Taktéž za neoprávněnou označila CK stížnost klientky, které vadilo málo vody v moři, kvůli čemuž bylo nutné "ujít dlouhou cestu na hloubku".

Ve sprše se objevil "kytovec"

"Když jsem odhrnul závěs ve sprše, tak to tam byla samá, jak já říkám, sviňucha, no prostě se to tam pěkně hemžilo," lamentuje jiný rekreant. "Co nazýváte sviňuchou Vy, to nevím, ale český jazyk nazývá sviňuchou obecnou druh kytovce, tedy živočicha, jehož výskyt - zvláště ve větším množství - ve Vaší koupelně, by byl skutečnou biologickou senzací, jelikož typickým biotopem tohoto savce je moře," odpověděla kancelář.

Naopak se skutečným kytovcem se setkal klient CK Exim Tours, kterého v moři u kubánského pobřeží napadl delfín. Plavce udeřil do žeber a potom jej stáhl za nohu pod vodu. Záchrana naštěstí přišla od duchapřítomného instruktora, který delfína zahnal.

"Klientovi zůstala památka, barevná velká podlitina v oblasti žeber a otisky delfíních zoubků na noze," řekl Stanislav Zíma z Eximu, který si dodnes nedovede agresivitu jinak mírumilovných tvorů vysvětlit.

Řidič autobusu neznal cestu a měl halucinace

Z jiného soudku je stížnost na vulgárního řidiče autobusu, který navíc neuměl řídit. CK Nev-Dama tuto stížnost uznala a navíc ji vyhlásila stížností roku. "Řidič autobusu neustále opakoval, že je to v pr..., že má halucinace a vidí na silnici hady," stěžovala si cestující. Šofér navíc neznal cestu a pletl si Benátky (Venezia) s Veronou a Benešov s Berounem. Cesta z Itálie se tak protáhla na dvojnásobnou dobu.

Méně úsměvná je občasná agresivita či nesnášenlivost rekreantů. CK Fischer zaznamenala stížnost jistého ředitele školy, kterému vadilo, že ve stejném hotelu jako on bydlí i postižení lidé a "on se na ně musel koukat". Jistý klient ze Znojemska zase telefonicky vyhrožoval pracovníkovi CK, že "arogantnímu Pražákovi přijede do té Prahy rozbít čuňu", pokud mu nezajistí lepší byt v Bibione.

Podle údajů cestovních kanceláří reklamují klienti zhruba jedno procento všech prodaných zájezdů. Ačkoliv se toto číslo dlouhodobě nemění, CK se shodují, že se mění tón i forma stížností a klienti se dožadují svých práv čím dál důrazněji. Uznaných reklamací je zhruba polovina ze všech přijatých.

Související témata:

Výběr článků

Načítám