Článek
Experti na řízené demolice museli vypracovat velmi podrobný plán kvůli tomu, že viadukt Chan-čung-men měl dopadnout do míst, pod jejichž povrchem vede trasa metra. Pod silniční most tak nakladli pneumatiky, mostní sloupy omotali bambusovými rohožemi a konstrukci zpevnili ocelovými lany.
Kolem desáté hodiny večer pak přišlo na řadu 620 kilogramů výbušnin uložených po celé délce viaduktu. Jako první explodoval 14. sloup a postupně ho následovaly všechny ostatní. Po vlně výbuchů provázených světelnými a zvukovými efekty konstrukce spadla.
Přesně podle plánu
Demolice podle přítomných komisařů vyšla naprosto přesně podle představ a plánů demoličních expertů. Viadukt padl celou svou plochou na pneumatiky a zabralo i vše ostatní, co mělo absorbovat náraz. Při demolici tak nebylo žádným způsobem poškozeno okolí, dokonce ani metro.
Zbytky silničního mostu nakonec odklidila těžká technika a už v neděli kolem sedmé hodiny ráno byl v oblasti obnoven provoz.
Sobotní demolice byla pouhou součástí většího projektu na zdokonalení silniční sítě v západní oblasti města. Další plánovaná exploze by měla podle agentury Reuters následovat 21. dubna.