Článek
Na základě příjmů modelek za módní přehlídky a fotomodeling, stejně jako příjmů z reklamních smluv spočítala jejich v budoucnu očekávané příjmy a střednědobý až dlouhodobý "značkový potenciál".
Jednadvacetiletá Karolína Kurková dvacetičlennému žebříčku vévodí s očekávanými příjmy 42,6 miliónu eur. Předstihla tak německou supermodelku a nynější tvář módní značky Boss Julii Stegnerovou, jejíž budoucí příjmy odhaduje BBDO na 36,5 miliónu eur.
Klumová až na třetí příčce
Třetí je s odhadem příjmů 28,3 miliónu eur další německá modelka a miláček národa Heidi Klumová, jež propůjčila svou tvář v reklamě už mnoha firmám, výrobcem ortopedické obuvi Birkenstock počínaje a řetězcem rychlého občerstvení McDonald's konče.
V první desítce je i ruská modelka a múza módního návrháře Calvina Kleina Natalia Vodianovová, Etiopanka Liya Kebedeová, brazilská modelka a přítelkyně hollywoodského herce Leonarda DiCapria Gisele Bundchenová nebo Britka Kate Mossová.
Hodnocení značkového potenciálu výrobků, služeb nebo firem se používá už dlouho, BBDO ovšem tvrdí, že se jí poprvé podařilo tento potenciál zhodnotit i u tak obtížně uchopitelného artiklu, jakým je osobnost. V posledních letech se ovšem z řady známých modelek staly "značky", které prodávají nejen díky krásné tváři, ale i díky tomu, že si je jako osobnosti kupující s prodávaným artiklem spojuje. Pro firmy představují smlouvy s takovou modelkou významnou investici.
Společnost určovala pořadí pomocí údajů, jako je známost značky a její image, sympatie, které vzbuzuje, a loajalita ke značce. Využila i ekonomické údaje týkající se nákladů na zisk značky, obratů, kterých prodej výrobků spojovaných se známou tváří dosahuje, a strategické obchodní cíle.
Hlasujte v anketě pod článkem: |
Která z modelek se nejvíce líbí vám? |