Článek
Úspěchu Studio dle kreativního producenta Luďka Horkého docílilo především novým formátem. Po výtvarné stránce šlo o nadčasový projekt, který se inspiroval americkými muppets (loutkové) show. Obsahově šlo o zásadní změnu, kdy chlupatí Jůheláci vystupovali jako rovnocenní partneři dětem.
„Jůheláci nejsou jenom postavy z pohádky, jsou to moderátoři. Jsou hlavní partneři dětí, pořad přinesl úplně novou filosofii. My jsme obhájci dětí, jsme na jejich straně. ‚Děti, posílejte nám svoje starosti, my vám s nimi pomůžeme‘“, popsal Novinkám Horký.
Sousedská pomoc vozí nákupy a léky tisícům seniorů. Zapojil se i Jiří Lábus
Popularitu si dodnes plyšoví Jůheláci podle něj udržují především proto, že se dokážou přizpůsobit dnešní době i dětem. „Kouzlo toho pořadu, a proč žije tolik let, spočívá v tom, že se proměňuje průběžně tak, jak se proměňují děti, jejich slovník, způsob humoru. Tak se postupně mění i chování postav,“ dodal s tím, že i z toho důvodu zásadní změnu ke slavnostnímu výročí nechystají.
Na oblíbenosti výrazně přidává i dabing Jůheláků v podání Lábuse a Jiráka. Podle Horkého oba herci přistupují k hlasové intepretaci postaviček Jů a Hele velmi autorským způsobem, bohatě pracují s podtexty a s citoslovci a osobitým způsobem scénáře při realizaci dotvářejí. Nejde přitom o improvizaci, ale o výsostnou, aktivní hereckou tvorbu určenou nejmladším divákům.
Děti do pěti let by neměly sedět u obrazovek déle než hodinu, varuje WHO
Studio se poprvé zkušebně představilo s chlupatými kamarády v roce 1980, od ledna následujícího roku již vysílalo pravidelně, vždy každou neděli. Za jeho vznikem stojí výtvarník Stanislav Holý a dramaturgové a scénáristi Jiří Chalupa, Anna Jurásková a Miloslav Doubrava. Postupem času se k Jů, Hele, a nezapomenutelnému Mufovi přidávaly další postavy jako Tryskomyš nebo Harry Šoumen.