Článek
Strojvůdce, který si nepřál uvést své jméno, podal na svého zaměstnavatele trestní oznámení a dotáhl celou věc k soudu. Kvůli minutovému zpoždění, k němuž došlo loni v červnu, mu totiž byla z výplaty stržena ona inkriminovaná částka 43 jenů.
Podle společnosti West Japan Railways k tomu došlo z důvodu firemní politiky „no work, no pay”, která káže něco ve smyslu, že bez práce nejsou koláče, uvádí server Guardian.
Strojvedoucí po zaměstnavateli chce, aby mu vyplatil oněch 43 jenů, plus ještě 13 jenů (2,60 korun) za přesčas, a mimo to 2,2 milionu jenů (440 tisíc korun) za mentální újmu způsobenou rozhodnutím odepřít mu peníze, uvádí Guardian s odkazem na místní list Yomiuri Shimbun.
Neshodnou se
Spor se rozhořel poté, co měl strojvedoucí dopravit prázdnou soupravu do depa na nádraží v Okajamě. Uvědomil si však, že stojí na špatném nástupišti a celý transfer na správný perón se tak pozdržel o jednu minutu, čímž se vlak do depa dostal o něco později, než bylo v plánu.
Podle společnosti strojvůdce v době chyby nepracoval, muž to však vidí jinak. Chyba byla způsobena lidským faktorem a nikoli nedodržením jízdního řadu, a tudíž mu částka neměla být z výplaty stržena.
West Japan Railways přitom svému zaměstnanci nechtěla původně vyplatit 85 jenů (17 korun) za dvouminutové zpoždění, částku se rozhodla o polovinu snížit poté, co si muž stěžoval odborům. Ani to však strojvedoucího neuspokojilo.