Hlavní obsah

Japonské hospody po stížnosti ukončily fackovací službu pro zákazníky

3:06
3:06

Poslechněte si tento článek

Japonská síť hospod musela ukončit fackovací službu pro zákazníky poté, co si jeden z nich stěžoval, že při fackování utrpěl zranění. Stejný servis již dříve hostům poskytovala i další restaurace v Nagoji.

Foto: Jam Press, Profimedia.cz

Fackování zákazníků v restauraci v Nagoji

Článek

Japonský řetězec Yotteba, známý cenově dostupným pivem a kuřecími křidélky, dříve umožňoval zákazníkům dostat od servírky za 500 jenů (79 korun) facku známou pod pojmem binta. Za dalších 100 jenů (necelých 16 korun) si hosté mohli vybrat preferovanou zaměstnankyni, která jim ránu uštědří.

„Praktikovali jsme to v našich restauracích přes dva roky, ale nemysleli jsme si, že by to bylo nějak populární,“ uvedl mluvčí řetězce Yotteba a potvrdil, že fackovací služba byla ukončena před dvěma měsíci poté, co si jeden ze zákazníků stěžoval, že byl zraněn. Představitel Yotteby však odmítl poskytnout bližší informace.

Služba v síti tradičních hospůdek zvaných izakaja byla původně zamýšlená jako trik, který měl hostům pomoci vystřízlivět. Na sociálních sítích se objevila videa, na nichž pobavení diváci tleskali návštěvníkům, kteří úder ustáli.

Japonský supermarket zavedl superpomalou pokladnu, tržby mu vzrostly o 10 procent

Koktejl

Výraz pro facku binta pochází z prefektury Kagošima na jihu Japonska, kde byl v místním dialektu původně označením pro hlavu. Během období Meidži v letech 1868 až 1912 začal být spojován s fackováním. Policisté totiž pachatele trestali prudkou ránou do hlavy.

I když služba v hospodách Yotteba skončila, nebyla v Japonsku první svého druhu. V roce 2012 se řetězec hospod Shachihoko-ya ve městě Nagoja proslavil podobnou službou nazvanou facka od dámy z Nagoji. Videa z těchto podniků se nedávno objevila na sociálních sítích a měla tisíce zhlédnutí a komentářů.

Na záběrech někteří zákazníci po obdržení facky děkují servírkám. Jiní službu vnímali jako součást svérázného kouzla restaurace, píše Independent. Velká pozornost přiměla společnost Shachihoko-ya vydat prohlášení s vysvětlením, že službu již roky neposkytuje.

Japonsko je podniky s nejrůznějšími ne zcela standardními službami proslulé. Například pro fanoušky videoher, komiksů a dívčích kapel, označované jako otaku, tam existují takzvané meido café, kde obsluhují mladé dívky ve slušivých kostýmech, které se k zákazníkům chovají velmi mile. Vedle toho takzvané cundere café jsou přesným opakem, kde děvčata zákazníky téměř až šikanují.

Nedávno se také psalo o jiném svérázném podniku, který je určen pro chronické pesimisty. Cílem této restaurace je poskytnout prostor, aby mohli být takříkajíc sami sebou, což je v přelidněném Japonsku a s ohledem na prakticky povinnou zdvořilost v běžném „provozu“ takřka nemožné.

Aktivně vyhledávají pohlazení. V Japonsku jsou populární kavárny s prasátky

Koktejl

Výběr článků

Načítám