Článek
Zákrok proběhl 8. listopadu a podle původního plánu při něm pacientka měla přijít o oba zuby moudrosti na levé straně. Místo levého horního však zubař odstranil pravý dolní.
Žena na chybu upozornila přímo konkrétního lékaře 13. listopadu. Ten se jí omluvil a pozval ji na „opravu“ hned na 16. listopadu a tím považoval věc za vyřešenou. Další problémy mu ovšem nastaly koncem měsíce.
BREAKING: #BNNJapan Reports. A hospital in Japan with a history of its dentists pulling out the wrong teeth of...
Posted by BNN Newsroom on Thursday, December 8, 2022
Pacientka totiž poslala stížnost vedení nemocnice, které o tomto incidentu do té doby nemělo ani tušení. Lékař ani vedoucí celého maxilofaciálního oddělení (zabývá se chirurgií dutiny ústní) ho totiž nenahlásili.
Neodkladná reorganizace
Nemocnice tak na 6. prosince svolala tiskovou konferenci, kde její představitelé uvedli, že dotyčný lékař byl pacientce přidělen až v den zákroku a neověřil si u ní své informace. Zároveň oznámili, že až do odvolání pozastavují výkony jakýchkoli zákroků na celém oddělení. Výjimkou budou pouze velmi akutní případy.
V předchozích dvou letech se totiž v nemocnici objevily dva podobné incidenty. „Oddělení má problém s organizací,“ připustil na tiskovce zástupce ředitele nemocnice Takaši Sawase. „Budeme pracovat na přijetí odpovídajících opatření a zlepšení celého systému práce,“ ujistil veřejnost, aniž by prozradil, kdy se v jeho nemocnici zase začnou trhat zuby.