Hlavní obsah

Instruktor v autoškole zavedl lekce kličkování mezi výmoly

Instruktor v autoškole Matthew Worthington ze skotského města Paisley nedaleko Glasgowa jde s dobou, a tak do výuky zavedl také praktický nácvik, jak se vyhýbat výmolům v silnicích. Stav britských vozovek je podle něj totiž katastrofální.

Foto: Profimedia.cz

Matthew Worthington učí, jak jezdit po rozbitých cestách

Článek

Pětatřicetiletý Matthew Worthington začal studenty učit řídit po silnicích plných výmolů krátce poté, co sám v krátké době zničil čtyři pneumatiky.

Stálo ho to kolem 400 liber (přibližně 12 tisíc korun) a také nemálo času, kdy musel svůj vůz přezouvat, a nemohl tedy učit. „Silnice byly vždycky hrozné, ale v posledních asi šesti měsících je to ještě horší,“ postěžoval si na webu Daily Mail.

Výmoly však podle něj nepředstavují nebezpečí pouze pro pneumatiky nebo auta, ale zejména pak pro účastníky silničního provozu. „Lidé se mezi výmoly snaží kličkovat a zapomínají na bezpečnost,“ vysvětlil Matthew Worthington.

Schwarzenegger zasypal díru v silnici. Zkomplikoval tak práci plynařům

Koktejl

Řidiči totiž při těchto manévrech často vůbec nekontrolují zpětná zrcátka, což značně zvyšuje pravděpodobnost dopravních nehod jak mezi automobily, tak například s mnohem zranitelnějšími cyklisty.

Téma jízdy po rozbitých cestách vytahuje Matthew již hned od prvních lekcí, protože studenti se na to stejně vždy začínali ptát velmi brzy.

A mnozí se jízdy mezi výmoly doslova bojí, což má velmi negativní vliv na výuku jako celek. Někteří lidé tak například nechtějí jezdit do oblastí s rozbitými silnicemi.

Nejde však jen o praktický trénink jízdy, ale Matthew k tomu studentům dává také teoretický výklad, ideálně na kraji nějaké hodně rozbité cesty.

A dodává, že výmoly děsí nejen nové uchazeče o řidičské oprávnění, ale nezřídka i pokročilé, nebo dokonce i zkušené řidiče.

Obecně je podle Matthewa na rozbitých silnicích nejdůležitější předvídavost a plánování. Pokud však je přejezd výmolu již nevyhnutelný, je základem držet volant pevně v obou rukou.

Je také lepší přejet nějakou nerovnost přímo, protože při šikmém nájezdu hrozí vyšší nebezpečí poškození pneumatiky, vysvětluje instruktor.

A také doporučuje pozorně na vozovce sledovat odlišně barevné plochy, které mohou být známkou jejího poškození. A zejména varuje před vodou a kalužemi, protože i pod nimi mohou být výmoly.

Angličana štvou výmoly v silnicích, vyplňuje je nudlemi

Koktejl

Výběr článků

Načítám