Článek
Ten označil první pokus bezpilotního stroje s atmosférickým motorem za velmi úspěšný, neboť letoun rychlost 7700 kilometrů za hodinu udržoval podle plánu deset vteřin.
Předchozí rychlostní rekord stroje s atmosférickým motorem vytvořilo špionážní letadlo SR-71 "Blackbird", když dosáhlo rychlosti 3,2 machu. Jiný experimentální stroj X-15 pro změnu s raketovým pohonem letěl rychlostí 6,7 Machu.
Letoun X-43 měří na délku pouze 365 centimetrů a jeho rozpětí je 1,5 metru.
Budoucnost létání
"Mohl by to být začátek revoluce v letectví a v dobývání vesmíru," řekl Vincent Rausch, ředitel programu Hyper-X, který NASA zahájil před více než sedmi lety a který stál přibližně 230 miliónů dolarů.
Projekt Hyper-X má za cíl vyvíjet nové způsoby pohonu umožňující budoucím letadlům dosahovat podstatně vyšší rychlosti v atmosféře a významně tak zkracovat cesty do vzdálených končin. Mohl by také otevřít nové možnosti k dosahování oběžné dráhy kolem Země, tedy již vesmíru.