Hlavní obsah

Hříšné zmrzliny rozžhavily německé katolíky

DPA, Lenka Hloušková
BERLÍN

Nejvyšší představitelé katolické církve v Německu začátkem týdne ostře vystoupili proti prodeji nově zaváděných zmrzlin pojmenovaných po 7 smrtelných hříších. Tvrdí, že jejich výrobce znevažuje nábožensky citlivé věci s cílem podpořit kontroverzní reklamní kampaní jejich prodej. Zmražené pochoutky nabízí společnost Langnese.

Foto: Archív MJVM

Součástí programu bude i oblékání zbroje na čas

Článek

"Hříchy jsou vážnou záležitostí naší víry. Nemůžeme schválit výpady podobného typu, jež se přímo dotýkají božího slova," vyjádřil protest ke zmrzlinám mluvčí arcibiskupství v Hamburku Manfred Nielen. Stejný názor vyslovil i jeho kolega Manfred Becker-Huberti z arcibiskupství v Cologne. "Vše, co dělají, je založeno na zviditelnění produktů prostřednictvím provokace. Úmyslně jsme se stali jejich terčem," říká k akci firmy Langnese.

Mluvčí společnosti, patřící anglo-nizozemskému koncernu Unilever, Ute Sievertová ale prý pobouření upřímně nechápe. "Naše zmrzliny nemají nic společného s náboženstvím. Nabízíme svým zákazníkům jen 7 výborných zmražených výrobků. Nic víc, nic míň," tvrdí. Její slova ale přímo popírají právě samotné názvy nových laskomin - závist, obžerství, lakota, smilstvo, pýcha, lenost a hněv.

Související témata:

Výběr článků

Načítám