Článek
Mercedes, kterým dříve jezdil vůdce Třetí říše po Evropě, se stěhuje z Německa do Ruska. Tamější boháč si vedle tohoto kousku od Němce Michaela Fröhlicha koupil i několik dalších vozů. Mezi prodanými automobily nechyběl prý ani vůz nacistického ministra zahraničí Joachima von Ribbentropa, který byl v Norimberském procesu pověšen za válečné zločiny.
Hitlerovo vozidlo po konci druhé světové války hodně cestovalo po světě. Nejdříve pobývalo v Rakousku, poté se přesunulo do muzea automobilů v Las Vegas, potom si jej koupila zpět do Německa velká pivovarská korporace a nakonec skončilo u anonymního sběratele v Bielefeledu, odkud ho Fröhlich zřejmě také získal.
Auto jezdilo výjimečně rychle
Vůz, který Hitler začal používat v roce 1935, váží kvůli opancéřování pět tun. Má čtyři centimetry tlustá neprůstřelná skla, nádrž na 300 litrů, protože spotřeba činila 40 litrů na sto kilometrů. Maximální rychlost dosahovala 180 km za hodinu.
Hitler si kabriolet oblíbil, najezdil v něm 33 tisíc kilometrů jak při cestách na stranické sjezdy, tak do své rezidence v Berchtesgadenu. Absolvoval v něm i vojenské přehlídky. Na pravé straně u řidiče je stupínek, na němž Hitler stál zpravidla bez brigadýrky a zdravil své příznivce nebo vojáky.
Prodejci se navíc podařilo zajistit originální papíry od automobilu, záznam jeho oprav a dokonce zajistil i stejnou SPZku, s jakou Hitler cestoval po Evropě - 1A 148461.