Článek
Ještě před nástupem do vlaku měli lidé možnost podívat se přímo do parní lokomotivy. Strojvedoucí Pavel Turek dětem i dospělým s radostí ukázal, jak „jeho mašinka“ funguje.
Z pražského Smíchovského nádraží pak parní vlak zamířil do Prokopského údolí, jehož kaňon dosahuje místy hloubky až 70 metrů a který vznikl erozní činností během posledního milionu let. Až do Rudné u Prahy jel po trati, jíž se přezdívá Hrbatá.
Z Hostivic do stanice Praha-Smíchov projížděl vlak po trase tzv. Buštěhradské dráhy, na které překonal 150 výškových metrů. Pro svůj profil, okolní přírodní scenérie a dva historické viadukty si trať vysloužila označení odvozené podle známé rakouské horské železnice – Pražský Semmering.
Závěrečný úsek cesty umožňuje přímo z vlaku obdivovat bájnou vyšehradskou skálu, pankráckou pláň s moderními budovami a z železničního mostu přes Vltavu panorama historické Prahy s majestátním Hradem.
„Nečekali jsme takhle obrovský zájem. Někteří lidé se do vlaku nedostanou,“ řekl Novinkám systémový specialista ČD Jaroslav Kučera.
Lokomotiva
Parní lokomotiva 556.0 je typem lokomotiv pro těžkou nákladní dopravu, byly vyráběny v letech 1951-1958. Tehdy jich bylo vyrobeno 510 kusů ve Škodových závodech v Plzni, říkalo se jim závody V. I. Lenina. V provozu byly tyto lokomotivy až do úplného ukončení parního provozu v roce 1981.
Dobové vozy ze 40. a 50. let už jen dokreslují atmosféru té doby. V bufetovém voze si návštěvník může koupit malé občerstvení v podobě kávy, párku nebo třeba i ostřejšího pití.
Další jízdy
První jízda projektu Párou Prahou se konala v sobotu, další jsou naplánované na soboty 11. května, 22. června a 19. října. Každý z těchto dnů projede okruh dvakrát. Odjezdy ze Smíchova budou vždy v 10:25 a 14:16. Jízdenky za zvláštní jízdné bude možné koupit u všech pokladen ČD, doprodej volných míst bude zajišťovat vlakový personál.