Hlavní obsah

Francie dala zelenou reklamě na víno

Právo, DPA, nek
PAŘÍŽ

Francouzské Národní shromáždění ve středu večer schválilo novelu zákona, která částečně uvolňuje dosud omezovanou reklamu na víno. Zatímco dosud bylo možné při propagaci moku jen stroze uvádět základní údaje o obsahu alkoholu, místu původu a výrobci, napříště by mělo být možné působit i na emoce spotřebitelů a zdůrazňovat například vůni, chuť i další kvality vína.

Foto: Křivoklát
Článek

Novela ve Sněmovně prošla i přes nesouhlas vlády, pedagogů, lékařů a spolků bojujících proti alkoholismu. Vinařská lobby si přesto dokázala zajistit podporu poslanců napříč politickým spektrem.

Národní shromáždění nicméně zkorigovalo původní předlohu Senátu, která měla reklamu na víno zcela zliberalizovat.

Někteří senátoři dokonce požadovali začlenění tohoto nápoje do skupiny "potraviny", na niž se žádná propagační omezení nevztahují. Nyní musí Senát předlohu novely schválit ještě jednou.

Producenti vína si od liberalizace reklamy slibují pomoc při řešení odbytových problémů, s nimiž se v posledních letech potýkají.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Souhlasíte s emotivní reklamou na víno?

Anketa

Souhlasíte s emotivní reklamou na víno?
Ano
71,2 %
Ne
28,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 205 čtenářů.

Související články

Francie čelí reklamám samolepkami

Francouzský ministr životního prostředí Serge Lepeltier se rozhodl pomoci občanům, kteří si stěžují na neustálé zaplavování svých dopisních schránek barevnými...

Výběr článků

Načítám