Hlavní obsah

Firma se jmenuje Covid. Vtipy už jsme slyšeli všechny, ujišťují majitelé

Slovo covid se stalo jedním z nejskloňovanějších slov uplynulého i toho letošního roku. Když bylo použito loni v únoru poprvé, ředitel americké firmy Covid to ihned poznal. Před stánkem společnosti na nizozemském veletrhu se okamžitě tvořily hloučky lidí, kteří se chtěli vyfotit s logem firmy.

Foto: FB Covid Inc.

Sídlo společnosti Covid v Arizoně

Článek

Arizonská firma Covid je na trhu téměř čtyři desetiletí a zabývá se prodejem audiovizuální techniky. Na 20. únor 2020 si ale její současný ředitel Norm Carson zřejmě jen tak nezapomene. S několika dalšími kolegy byl na veletrhu v Amsterdamu.

„Ten den jsme si mysleli, že potkáme pár zákazníků, uděláme jedno dvě školení, že to prostě bude obyčejný den,“ zavzpomínal Carson minulý víkend pro rozhlasovou stanici NPR. „A pak oznámili to jméno,“ dodal. Ten den WHO pojmenovala onemocnění způsobené novým koronavirem jako covid-19.

Pivo Corona doplácí na spojování s koronavirem

Ekonomika

Hloučky lidí toužící se vyfotit s logem firmy byly jen začátek. Do sídla firmy i po měsících občas někdo přijede v domnění, že se tam může nechat otestovat. Carson ale jedním dechem dodává, že takové potíže jako třeba pivovar Corona, firma nezaznamenala.

Firma Covid prodává své produkty zejména prostřednictvím distributorů, a nikoliv koncovým zákazníkům. Vyrábí například audiovizuální řešení expozic muzeí a podobně. „Moc nás to neovlivnilo, ale vznikají z toho dobré historky,“ dodal Carson s úsměvem.

Firma měnit název nebude

Vysvětlil rovněž původ názvu. Když v osmdesátých letech firma vznikala, tehdejší majitelé ji pojmenovali jednoduše. Použili zkratku Video Company, tedy Vidco. Jenže následně zjistili, že je v Arizoně již několik firem se stejným názvem. Rozhodli se proto slova obrátit.

„Je jasné, že lidi pandemie ovlivnila. Lidé kvůli tomu zemřeli, takže to vše bereme seriózně. Ale ta náhoda, že se pandemie pojmenuje stejně jako vaše firma? Co jiného dělat, než se tomu pousmát?“ uvedl Carson.

Pivo Corona přestali dočasně vyrábět

Koronavirus

Zákazníci proto přicházejí s více či méně vtipnými nápady, jak firmu propagovat. Carson poznamenává, že za ty měsíce slyšeli ve firmě snad už všechny. „Covid, měli jsme to první,“ uvádí jeden lidmi navrhovaný slogan. „Jediná věc, která je nakažlivá, je naše kvalita,“ přidává další. „Nic nám nezabrání v přenosu po celém světě,“ přidává třetí.

Měnit jméno ale firma rozhodně nehodlá. „Jsme v byznysu přes čtyřicet let. A tohle do našeho příběhu prostě patří,“ uzavírá Carson.

Výběr článků

Načítám