Článek
Anděla se s rasismem již na vlastní kůži setkala. "Jsem ráda, když lidé soudí člověka podle toho, jaký je, a ne jen podle toho jak vypadá. Proto jsem ráda, že můžu být součástí téhle kampaně," prohlásila.
Letošní kampaň proti rasismu vychází především ze symboliky historických poštovních známek, jejichž emise vždy vyzdvihovaly vynikající národní osobnosti nebo památné události.
"Úspěch každého, kdo je v menšině, bychom my Češi měli opěvovat. I když jsme malá země, chceme přece také vyhrávat na co největším hřišti," řekl Filip Smoljak, jeden z tvůrců kampaně.
Anděla Halušková jako hlavní tvář kampaně se bude od srpna do konce roku 2005 objevovat v inzerci různých deníků a magazínů, na plakátech MHD a v propagačních tiskovinách. V kampani vystoupí také příslušníci dalších etnických menšin a cizinci dlouhodobě žijící v České republice.
"Když nás Romové občas v něčem porazí, mám z toho radost. Když začnou trénovat, možná nás jednou porazí i ve fotbale," řekl Svatopluk Karásek, zmocněnec vlády pro lidská práva, který kampaň koordinuje s narážkou na vítěze letošního ročníku vyhledávací pěvecké soutěže Česko hledá SuperStar Vlastimila Horvátha.
Ten je důkazem, že mezi Romy, stejně jako mezi ostatními, se najdou špičky. Horváth se dříve věnoval fotbalu a v dorostu střílel branky jako na běžícím pásu. Nakonec se rozhodl pro hudbu, zatímco jeho bratr Martin u fotbalu zůstal.