Hlavní obsah

Farmářka si nevěděla rady s agresivním beranem. Dostala překvapivý tip: pánský deodorant

Sam Bryceová odešla před lety od policie a rozhodla se chovat ovce. Narážela však na problémy s berany, kteří se často pouštěli do soubojů. Facebooková skupina britských farmářek ji ovšem přivedla na velmi prosté řešení: pánský deodorant.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Pětapadesátileté Sam Bryceové dělal starosti jeden z jejích beranů, který často útočil na svého vykastrovaného kolegu. Obrátila se proto pro radu na sociální sítě, kde dostala překvapivou odpověď: řešením je pánský deodorant ve spreji Lynx Africa. Jako Lynx se přitom v některých zemích včetně Velké Británie označují produkty, které se jinde prodávají pod značkou Axe.

Princip je velmi jednoduchý, sprej zkrátka změní, případně úplně přebije přirozené pachy. To zvířata zmate, protože z nasprejovaných zvířat cítí něco neznámého, co nedokážou zařadit. Naproti tomu přirozené pachy jsou jedním z hlavních indikátorů potenciálních „sympatií“ mezi jednotlivými kusy.

„Od té doby mezi nimi nejsou žádné hádky nebo rvačky,“ pochvaluje si Sam účinky deodorantu. Čtyřletí berani Cash a Casper tak nyní žijí vedle sebe v klidu a míru. „Předtím se vždycky naparovali a vydávali podivné zvuky. Byli jako dva opilci, co se chtějí pustit do bitky,“ popsala.

A ačkoliv používání syntetických přípravků určených pro lidi může být sebevíc kontroverzní, mezi chovateli ovcí podle všeho není ojedinělé. A to nejen v případě rozzlobených mladých beranů.

Jiná farmářka, jednatřicetiletá Caitlin Jenkinsová ze Suffolku, totiž stejný sprej používá například i v situacích, kdy je potřeba, aby ovce přijala cizí mládě. I ta totiž jejich matky poznávají podle pachu a díky spreji pak „uvěří“, že cizí mládě je jejich. Nefunguje to však zcela stoprocentně a Jenkinsová upozorňuje, že u vůní, které nejsou až tak silné nebo výrazné, je šance na přijetí cizího mláděte nižší.

Hodí se cokoliv

Slova i činy obou chovatelek pak podle webu The Wall Street Journal potvrzuje i farmář Toby Williams z Nového Zélandu, přičemž zároveň i lehce nesouhlasí. K „adopcím“ osiřelých jehňat totiž používá jiné produkty od jiných značek a tvrdí, že na tom nijak nesejde. „Všechno to funguje stejně. Jde o to, že aplikujete nějakou vůni, která ovce zmate,“ popsal svou zkušenost.

Spreje Lynx/Axe byly v minulosti známé mocně „chlapáckými“ reklamami, ale v poslední době se snaží prezentovat inkluzivnějším způsobem. The Wall Street Journal připomíná například reklamu s mluvící kozou. Výrobce těchto deodorantů, společnost Unilever, však údajně na přímý dotaz odmítla reklamu komentovat a pouze sdělila, že její produkty nejsou testovány na zvířatech.

Bééznadějně osamocená ovce ze skotského útesu byla zachráněna

Koktejl

Výběr článků

Načítám