Hlavní obsah

Dva velmi otravní Asiaté. Manažer nejprve pochválil personál, pak přišel s omluvou

Pořádnou internetovou smršť schytal manažer jedné velmi oblíbené restaurace v australském Brisbane. Na svůj Instagram totiž sdílel účet, kde je kromě objednávky zaznamenáno, jak personál pojmenoval své zákazníky. Nelichotivě – dva velmi otravní Asiaté – stálo na lístku. A manažer k tomu napsal jen komentář: Miluji své zaměstnance.

Personalizované účtenky jsou v módě čím dál více. Jedna taková spustila v Austrálii debatu o rasismu. Ilustrační foto.

Článek

Dříve se na účtenky psaly většinou maximálně čísla stolů, u kterých zákazníci restaurace sedí. Dnes panuje trend, kdy se na lístky s útratou píšou jména, nebo nějaká více či méně trefná označení dotyčného zákazníka. Jedno takové použil i personál oblíbené restaurace v australském Brisbane.

Manažer této restaurace se s účtenkou obratem pochlubil na svém instagramovém účtu, takže si celý svět mohl prohlédnout, že zákazníci, kteří si objednali rybí tacos a kuřecí croissant s avokádem, byli personálem označeni za „dva velmi otravné Asiaty.“ K tomu přidal manažer dovětek se spoustou emotikonů, že miluje svůj personál.

Austrálie vybuduje továrnu na řízené střely

Svět

V době, kdy jsou vztahy mezi Austrálií a Čínou mimořádně vyostřené a mezi Australany panují silně proti asijské nálady, se tento „vtípek“ stal terčem vášnivé internetové debaty.Tak vyhrocené, že manažer restaurace musel přijít s kajícnou omluvou.

„Přál bych si se osobně omluvit za nenávist a škodu, kterou jsem způsobil,“ píše manažer ve své omluvě a pokračuje: „Restauraci provozuji už více než šest let a sám jsem se osobně i profesně vždy zasazoval o kulturní rozmanitost. Jsem hluboce zklamán a stydím se za to, co jsem udělal a co jde proti hodnotám, které jsem vždy prosazoval.“ Na závěr své omluvy manažer dodal, že se zasadí spolu se svými zaměstnanci o to, aby se něco podobného neopakovalo.

Výběr článků

Načítám