Článek
Dříve se na účtenky psaly většinou maximálně čísla stolů, u kterých zákazníci restaurace sedí. Dnes panuje trend, kdy se na lístky s útratou píšou jména, nebo nějaká více či méně trefná označení dotyčného zákazníka. Jedno takové použil i personál oblíbené restaurace v australském Brisbane.
Manažer této restaurace se s účtenkou obratem pochlubil na svém instagramovém účtu, takže si celý svět mohl prohlédnout, že zákazníci, kteří si objednali rybí tacos a kuřecí croissant s avokádem, byli personálem označeni za „dva velmi otravné Asiaty.“ K tomu přidal manažer dovětek se spoustou emotikonů, že miluje svůj personál.
Austrálie vybuduje továrnu na řízené střely
V době, kdy jsou vztahy mezi Austrálií a Čínou mimořádně vyostřené a mezi Australany panují silně proti asijské nálady, se tento „vtípek“ stal terčem vášnivé internetové debaty.Tak vyhrocené, že manažer restaurace musel přijít s kajícnou omluvou.
A Brisbane cafe owner has apologised after a photo of a receipt surfaced on social media, describing two customers as “very annoying Asians”. @10NewsFirst @10NewsFirstQLD pic.twitter.com/s5oYNeENJt
— Johnpaul Gonzo (@JohnpaulGonzo) April 4, 2021
„Přál bych si se osobně omluvit za nenávist a škodu, kterou jsem způsobil,“ píše manažer ve své omluvě a pokračuje: „Restauraci provozuji už více než šest let a sám jsem se osobně i profesně vždy zasazoval o kulturní rozmanitost. Jsem hluboce zklamán a stydím se za to, co jsem udělal a co jde proti hodnotám, které jsem vždy prosazoval.“ Na závěr své omluvy manažer dodal, že se zasadí spolu se svými zaměstnanci o to, aby se něco podobného neopakovalo.