Hlavní obsah

Dva postarší japonští manažeři se stali hvězdami TikToku. Lákají tak nové zaměstnance

Svým způsobem to jsou dva obyčejní japonští manažeři menší firmy, kterých jsou v zemi tisíce. Tomohiko Kodžima a Daisuke Sakurai se však v poslední době stali hvězdami sociální sítě TikTok, kam nahrávají videa ve snaze zvyšovat popularitu firmy a přilákat nové zaměstnance, o které je v Japonsku nouze.

Prezident a ředitel japonské firmy dobývají sociální sítě Video: AP

Článek

Společnost Daikyo byla založena v roce 1967 a v současnosti má 85 zaměstnanců, z nichž 10 pracuje v kanceláři a zbytek v terénu. „Naše práce je náročná, špinavá a nebezpečná,“ vysvětluje Sakurai, generální ředitel.

Běžnou náplní práce zaměstnanců je práce na staveništích, kde například řídí dopravu. Není to sice práce, která by vyžadovala zvláštní schopnosti, ale fyzicky je velmi náročná. V Japonsku navíc probíhá tvrdý boj o pracovní sílu, které je nedostatek. O jednoho zaměstnance se pere ve stejném oboru dalších 99 firem.

S přílivem nových, mladých zaměstnanců má pomoci právě vystupování nejvyššího managementu na TikToku. Přihlouplé tanečky, nejrůznější kreace a obsah, který osloví hlavně mladé lidi. A funguje to báječně.

Účet společnosti Daikyo Security sledují už skoro tři miliony uživatelů, videa sbírají miliony lajků a firmě se hlásí mladí lidé, jež mají o práci ve společnosti zájem. Někteří by se pravda raději stali součástí video týmu, než by si měli obléknout reflexní vestu a jít si stoupnout na staveniště, ale i tací se najdou.

Vzhledem k tomu, že videa mají dosah i za hranicemi Japonska, manažeři doufají, že se do práce budou hlásit i zahraniční pracovníci z Vietnamu či Indonésie.

Související témata:

Výběr článků

Načítám