Článek
Členem Klubu obřích číší, který byl založen v roce 1958, se může stát pouze ten, kdo si vybere jednu ze šesti obřích číší. Tvar číší, které alegorují lidské vlastnosti a povahy, navrhl ve stejném roce vedoucí prodejny Moser v pasáži pražské prodejny Černá růže František Chocholatý a číše získaly cenu Grand Prix na Expu v Bruselu.
Každý adept na členství v klubu musí následně číši roztančit a přitom do ní nalít becherovku, což není nikterak jednoduché. "Garantujeme, narozdíl od autoškoly, že u nás každý zkoušku zvládne a číše roztančí," usmíval se náměstek ředitele pro strategický rozvoj společnosti Moser Zdeněk Bicek.
Potíže s becherovkou
Däniken, který přicestoval do Karlových Varů slavnostně ve středu zahájit 36. ročník mezinárodního festivalu turistických filmů Tourfilm, si mezi šesti číšemi vybral číši nazvanou Dlouhá tvář. Ta má představovat pesimismus. "Líbí se mi její tvar, nevadí mi, co má představovat," komentoval Däniken. Jeho manželka Elisabeth si vybrala číš nazvanou Měsíční tvář, jež má symbolizovat naopak optimismus.
Přes počáteční váhání se oběma hostům podařilo číše za pomoci náměstka ředitele Moseru Biceka roztančit a nalít do nich trochu becherovky. Däniken trochu becherovky vylil mimo číši. "Podle tradice teď musíte po večeři koupit stejně velkou láhev a pohostit s ní své přátele," vyzval Dänikena náměstek ředitele. "Nikdo vás ale nebude kontrolovat, zda opravdu láhev koupíte," rozloučil se prohlídkou mistrovských kousků sklárny Bicek s Dänikenem, přičemž mu daroval pár ručně broušených číší z dílny Moseru.