Článek
„Byl jednou jeden chatbot jménem DPD, jehož pomoc nebyla k ničemu,“ napsal robot poté, co Ashley Beauchamp vzdal snahu přimět ho, aby mu dal číslo na zákaznický servis. Místo toho tedy zákazník požádal, aby robot napsal báseň o svých špatných službách.
„DPD byla ztráta času, zákazníkova nejhorší noční můra. Jednoho dne DPD konečně zavřeli a všichni se radovali. Konečně mohli dostat pomoc, kterou potřebovali. Od skutečného člověka, který věděl, co dělá,“ pokračoval chatbot.
Beauchamp, klavírista a dirigent, zveřejnil svoji „konverzaci“ s chatbotem na sociální síti X ve čtvrtek a od té doby má 1,2 milionu zhlédnutí.
Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
Beauchamp uvedl, že původně, když se mu nepodařilo získat informace o stavu zásilky, požádal chatbota, aby mu řekl vtip. Když tak učinil, tak ho požádal, aby napsal báseň o selhání automatizovaného zákaznického servisu. Vyzval ho také, aby nadával, a přiměl ho k tomu, aby řekl, že „DPD je nejhorší doručovací firma na světě“ a že by ji nikdy nikomu nedoporučil.
Firma DPD UK uvedla, že AI používá v rámci svého chatovacího systému úspěšně již několik let, spolu s lidským zákaznickým servisem. Po nejnovější aktualizaci systému se ale objevila chyba. „Prvek umělé inteligence byl okamžitě deaktivován a v současné době se aktualizuje,“ uvedla firma v prohlášení.