Článek
Operátoři tísňové linky jsou povinni každý hovor brát vážně, a tak se Crossová dočkala pozornosti. Během 14 dnů vytočila telefonní číslo 999, což je kontakt na britskou tísňovou linku, 200krát.
Obsahem hovorů nebylo předstírání úrazu či nemoci, ale Crossová šla rovnou s pravdou ven. „Nudím se, nepotřebuju ambulanci, prostě mě nikdo jiný nezajímá,” zněla její slova do telefonu. „Budu vám prostě pořád volat, klidně do pěti do rána,” dodala.
Victoria Cross, 22, has been fined £165 by Leicester Crown Court for calling East Midlands Ambulance 999 Service some 200 times in two weeks because she was “bored”. One of her hoax calls delayed a call from a child suffering a heart attack. pic.twitter.com/5p8pkQcN38
— talkRADIO (@talkRADIO) 24. ledna 2019
Způsobila zpoždění sanitky
I přesto, že po čase bylo její číslo zablokováno, ženu to v dalším obtěžování nezastavilo. Koupila si nové SIM karty a z nich nadále zbytečně vytěžovala tísňovou linku.
První vážnější problém na sebe nenechal dlouho čekat, kvůli jednomu z hovorů se sanitka opozdila o minutu a osm vteřin u případu dítěte se srdečním selháním.
Za telefonáty podmínky
Crossová byla vypátrána a na začátku týdne u soudu shledána vinnou. Soudce vyměřil ženě pokutu ve výši 165 liber (necelých 5000 korun) a podmínečné odnětí svobody na 18 měsíců.
Nebyl to první takový případ, který museli britští soudci řešit. Například Thomas Exhall na začátku roku 2018 vytočil tísňovou linku celkem 344krát během zhruba čtyř měsíců a verbálně napadal operátory. Soud mu uložil pokutu 400 liber (asi 11 800 korun) a podmínku na půl roku.