Článek
„Dárci věnují charitě téměř o čtvrtinu více peněz, když je o ně žádá blonďatá dívka, než když je žádá bruneta,“ tvrdí autoři experimentálního výzkumu z University of Tennessee.
Podle docenta Michaela Priceho už různá pracoviště po celém světě dokázala, že lidé ochotněji přispívají na charitu a dobročinnost, když je o peníze žádá atraktivní člověk. Že může mít vliv na ochotu dávat přímo barva vlasů žádajících, nikdo doteď netušil.
Dobrovolníci v rámci studie zjišťovali, kolik by byli dárci v okrese Pitt v Severní Karolíně ochotni přispět pro Centrum zmírnění přírodních rizik na East Carolina University. Celkem 44 dobrovolníků navštívilo 1 755 potenciálních dárců, z nichž 522 opravdu přispělo.
Rozhoduje atraktivita i barva vlasů
Pro účely studie bylo vyčleněno 955 domácností, které navštívilo 23 dívek. Tým profesora Price tyto dívky vyfotil, fotografie rozdělil podle barvy vlasů a nechal na jejich základě ohodnotit atraktivitu dívek ostatními studenty.
Z analýzy dat bylo poté zjištěno, že domácnosti byly ochotny přispět o 13 procent větší částkou v případě, kdy je navštívila atraktivní dívka. Pokud ale domácnost navštívila blondýna, částka byla až o 23 procent vyšší než u brunety, která byla hodnocena stejně atraktivně.
„Atraktivní blondýna dostane o třiadvacet procent víc než atraktivní bruneta,“ shrnuje výzkum profesor Michael Price z University of Tennessee. Týká se to ovšem pouze případů, kdy blonďatá dívka žádala peníze od bělošských rodin. U těch ostatních se příspěvky pro blondýny nelišily od těch pro jiné dívky.