Článek
Audi
Americká odnož automobilky Audi se prestižního reklamního prostoru nevzdala ani letos. A jsme za to rádi. Dobrvaví armagedon se totiž povedl. A co že to je ta dobrvava? No přece kapesní dobrman – napůl dobrman a napůl čivava – prostě dobrvava. Podobné kompromisy však často končívají koncem světa. No tak děkujme tedy za to, že je nová Audi A3 vyrobená bez jakýchkoliv kompromisů.
Budweiser
Pokud se nějaké společnosti letošní reklama doopravdy vyplatila, je to americký Budweiser. A jak se to podařilo? Opět vyšla sázka na štěňátko. Vzhledem k tomu, že značky reklamy zveřejňují již několik dní před samotným vysíláním, video o přátelství štěněte a koně vidělo už několik desítek miliónů lidí. Ano, je to doják. A ano, sociálními sítěmi se šíří stejně suverénně jako neštovice mateřskou školkou.
Volkswagen
Volkswagen je dlouholetým držákem reklamních pásem Super Bowlu. Stačí si vzpomenout na malého Darth Vadera, který slavil obrovský úspěch. Tentokrát se německá automobilka rozhodla s reklamou nazvanou „Křídla” zaměřit na to, jak velkým milníkem je pro uživatele vozů Volkswagen 100 000 najetých mil. A víte proč? No protože vždy, když nějaký vůz Volkswagen najede tento počet mil, narostou nějakému německému inženýrovi křídla. A co se stane při 200 000 najetých mílích? I to se dozvíte v nejnovější reklamě značky Volkswagen.
CarMax
Nápadům se meze nekladou. A reklama Slow Clap, tedy Pomalé tleskání, je opravdu oříšek. Někteří by reklamu nejraději nominovali na nejhloupější klip letošního Super Bowlu. S tímto názorem se ale shodnout nemůžeme. A víte proč? Ano, myšlenka toho, jak vám všichni tleskají za vaše rozhodnutí nakoupit automobil u společnosti CarMax je opravdu kategoricky stupidní, ale firma si připravila i speciální delší verzi, kde herce nahradí štěňátka. No neberte to.
Squarespace
Newyorští tvůrci webových stránek Squarespace jsou mezi giganty reklam Super Bowlu nováčky. Jejich půlminutový klípek „Lepší web čeká” ale v konkurenci těžkých vah obstál na výbornou. Nástrahy dnešního internetu ztvárnili velmi šikovně. Skoro až tak, že bychom jim chtěli věřit...
Oikos
Herce Johna Stamosu z populárního seriálu Plný dům jste mohli už vidět hned v několika reklamách na řecký jogurt značky Oikos. Tentokrát se však tvůrcům reklamy podařilo zakomponovat i další dva protagonisty seriálu – Dava Couliera a Boba Sageta. A svému parťákovi překazili něco, co začalo vypadat jako pořádně zajímavý moment. Ve zkratce – stačí jogurt a hezká mladá dívka.
Hyundai
Automobilka Hyundai přišla tentokrát hned s několika reklamami, přičemž svou jednoduchostí zaujal asi nejvíce spot „Šestý smysl otců”. Vtipný spot roztomile připomíná, že to nejsou jen matky, které často své ratolesti zachrání před pořádnými průšvihy. A když po ruce není pozorný otec, může sem tam zaskočit automatický brzdný systém nového vozu Hyundai Genesis.
Pepsi
A jedna výjimečná reklama na závěr. Důkaz, že reklama někdy absolutně nemusí souviset s produktem, ale může být celá i jen o nápadu, přinesla Pepsi. Je inovativní, vtipná a působivá. Jen by někdo mohl marketingovému oddělení Pepsi říci, že se letošní Super Bowl nehrál v New Yorku, ale v New Jersey. No a víte asi sami, jak „přátelský” vztah vládne mezi těmito dvěma místy. Většina Newyorčanů by se radši než do New Jersey odstěhovala i na venkov Jižní Dakoty...