Článek
Firma DoorDash sice v létě oznámila, že dá svým řidičům možnost pracovat za minimální hodinovou mzdu, a ti tak nebudou odkázáni pouze na odměnu za jednotlivé dodávky, ale již od začátku letošního roku testuje také možnost dávat řidičům spropitné.
Podle všeho se však tento krok neukázal jako kdovíjak výnosný, a tak firma nyní do své aplikace přidala upozornění, že zde je možnost dávat spropitné a že bez něj se může stát, že objednávka k zákazníkovi poputuje déle.
Těhotná kurýrka při rozvážce nabourala, zásilku místo ní doručil policista
Jde zatím o testovací režim v některých oblastech Spojených států a Kanady, ale zákazníci se na tuto novou funkci aplikace nedívají příliš nadšeně. Důvod je nasnadě: mají dávat spropitné předem za službu, která ještě ani neproběhla.
Firma to zdůvodňuje tím, že zákazníci sice většinou dávali spropitné i dosud, ale že objednávky bez něj byly mezi doručovateli pochopitelně vnímány jako méně atraktivní. Zároveň uvedla, že spropitné si v celé výši nechávají řidiči.
Spropitné není poplatek za doručení
Na to upozornila také Carolyn Jonesová z Dallasu, která pro DoorDash jezdí již téměř deset let. Podle ní si totiž většina zákazníků dosud myslí, že doručovatelé dostávají celý poplatek za doručení.
Uvedla také, že některé jízdy se řidičům moc nevyplatí. Minulý týden prý čekala dvacet minut, než se jídlo připravilo, a pak ho dalších deset minut vezla k zákazníkovi. Vydělala si čtyři dolary od firmy a tři dolary jí dal zákazník jako spropitné. Minulý rok však například strávila jednou dodávkou 22 minut, DoorDash jí za to dal pouze 2,25 dolaru a nedostala žádné dýško.
„Jen doufám, že lidé pochopí, že poskytujeme službu. Jídlo vám přivezeme a většinou je ještě teplé,“ cituje Carolyn Jonesovou server New York Times.
Společnost DoorDash ujišťuje, že stále bude možné dýška nedávat, ale dodala, že od jejich zavedení výrazně ubylo objednávek, které žádnou odměnu pro doručovatele neobsahují.