Článek
Na plechovkách byl slogan, který nápoj označoval za „šampaňské mezi pivy“. Podle konvence se pravé šampaňské – tedy francouzské šumivé víno – může vyrábět pouze z hroznů chardonnay, pinot noir a pinot meunier.
Sdružení Comité Champagne požádalo o zničení amerických piv s odůvodněním, že slogan porušuje chráněné označení.
Pivo Miller High Life uvedla na trh v roce 1903 firma Molson Coors Beverage se sídlem v americkém městě Milwaukee. Podle svých internetových stránek začala téměř totožný slogan „šampaňské lahvových piv“ používat o tři roky později a v roce 1969 jej zkrátila na nynější „šampaňské mezi pivy“.
Ve svátečních obdobích bylo pivo k dostání také v lahvích ve stylu šampaňského.
Letuška chtěla zabránit odletu, dokud někdo z cestujících neuklidí nepořádek na palubě
Bez ohledu na to, jak je tento slogan ve Spojených státech populární, je neslučitelný s pravidly Evropské unie, která jasně stanoví, že zboží porušující chráněné označení původu může být považováno za padělek.
V bloku 27 zemí existuje systém chráněných zeměpisných označení, který má zaručit skutečný původ a kvalitu řemeslných potravin, vína a lihovin a chránit je před napodobováním.
Pivo mířilo do Německa
Piva směřovala do Německa, než byla v únoru zadržena v antverpském přístavu. Společnost Molson Coors Beverage toto pivo v současnosti do Evropy nedováží a belgičtí celníci odmítli sdělit, kdo si ho objednal. Odběratel v Německu „byl informován a rozhodnutí nezpochybnil“, uvedla obchodní organizace v prohlášení.
Belgičtí celníci uvedli, že zničení plechovek zaplatilo sdružení Comité Champagne. Podle jejich společného prohlášení bylo provedeno „s maximálním ohledem na životní prostředí tím, že bylo zajištěno, že celá šarže, obsah i obal, byla recyklována ekologicky odpovědným způsobem“.