Článek
Zákazníci UPC tedy mají posledních pár týdnů na to, aby se rozhodli, jak chtějí se svým připojením naložit. Po aprílu se totiž automaticky stanou zákazníky Vodafonu.
Se změnou souvisí i nové podmínky. „Půjde zejména o změny související s tím, že od dubna už samostatná společnost UPC nebude existovat, proto jsme v podmínkách museli upravit názvy a kontaktní údaje. Druhá část změn je spojena s novelou zákona o elektronických komunikacích,“ uvedl pro Novinky.cz Ondřej Luštinec z tiskového oddělení Vodafonu.
Pohlcení UPC je jednou z vůbec největších akvizic v celé historii Vodafonu. Nejmladší tuzemský operátor díky ní výrazně posílí svou pozici na trhu s internetovým připojením. Kromě českého trhu celý obchod v hodnotě 18,4 miliardy eur (471 miliard korun) zahrnuje také aktivity společnosti Liberty Global v Německu, Maďarsku a Rumunsku.
„Toto spojení posílí pozici Vodafonu nejen jako předního poskytovatele telekomunikací a zábavy, ale i jako strategického investora a významného zaměstnavatele v České republice,“ prohlásil již dříve ředitel Vodafonu Petr Dvořák.
Vodafone láká na internet od UPC, nabídne k němu neomezená mobilní data
V Česku má UPC 1,5 milionu zákazníků
Díky spojení se rozroste základna zákazníků o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, 539 tisícům zákazníků kabelovou televizi a 200 tisícům uživatelů pevné telefonní linky.
„Kvalitní sítě nové generace jsou klíčovým předpokladem nejen českého ekonomického růstu. Tímto spojením chceme dál podporovat modernizaci ekonomiky, rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti v zemi,“ podotkl Dvořák.
Skupina Vodafone si samozřejmě polepší akvizicí i za hranicemi naší republiky. Díky spojení obou společností se tak stane z Vodafonu jeden z hlavních evropských hráčů na trhu s internetovým připojením. Dohromady bude mít totiž skupina 116 milionů zákazníků v oblasti mobilních služeb a 22 milionů zákazníků kabelové televize a vysokorychlostních sítí nové generace, která pokrývá na 122 milionů domácností a firem.