Článek
Zdroje uvedly, že společnost Huawei ohledně prodeje značek zatím neučinila žádné konečné rozhodnutí. Jednání s konsorciem investičních firem, za kterými stojí šanghajská vláda, se podle zdrojů stále nacházejí v počáteční fázi a nemusejí skončit úspěšně.
„Huawei zjistila, že kolují neopodstatněné zvěsti ohledně možného prodeje našich vlajkových smartphonových značek,” uvedl mluvčí podniku. „Huawei žádný takový plán nemá,” dodal.
Zdroje tvrdí, že firma začala zkoumat možnost prodeje už loni v září. Rozhovory o prodeji značek podle zdrojů signalizují, že Huawei nevkládá velké naděje do možnosti, že nástup administrativy nového amerického prezidenta Joea Bidena přinese změnu v postoji k americkým restrikcím, kterým od května 2019 podléhá dodavatelský řetězec firmy. Spojené státy firmu obviňují z krádeže technologií a podezřívají ze špionáže pro čínskou vládu. To ale Huawei dlouhodobě odmítá.
Podle údajů poradenské společnosti IDC hodnota dodávek telefonů Mate a P mezi třetím čtvrtletím 2019 a třetím čtvrtletím 2020 dosáhla 39,7 miliardy dolarů (852 miliard Kč). Podle analytiků jsou však v poslední době dodávky některých modelů těchto značek nedostatečné kvůli chybějícím součástkám.
„V letošním prvním čtvrtletí očekáváme pokračující pokles prodeje telefonů z řad P a Mate,” uvedla analytička Flora Tangová ze společnosti Counterpoint.
Osekaný Android
Kvůli americkým sankcím jsou již od předloňského května takřka všechny nové telefony společnosti Huawei nabízeny s osekanou verzí operačního systému Android. Kvůli uvalenému embargu totiž tyto značky u svých nových přístrojů nesmějí používat některé programy společnosti Google.
Nefungují například mapy Google, mailový klient Gmail, přehrávač YouTube či obchod s aplikacemi Google Play. Huawei nicméně všechny aplikace nahrazuje alternativami, které jsou k dispozici právě prostřednictvím AppGallery.
Společnost Huawei už loni v listopadu kvůli americkým sankcím prodala svou značku levných telefonů Honor. Firma tehdy nezveřejnila hodnotu transakce, podle jednoho ze zdrojů Reuters prodej vynesl přes 100 miliard jüanů (331 miliard Kč).