Hlavní obsah

YouTube půjde po krku TikToku, chystá vlastní službu

Novinky, bri

Sociální síť TikTok se těší stále větší popularitě prakticky napříč celým světem, nápad s krátkými videi evidentně uživatele nadchnul. To je patrně hlavní důvod, proč se pod značkou YouTube chystá úplně nová služba – ta by měla konkurovat právě zmiňované čínské sociální síti.

Foto: Danish Siddiqui, Reuters

Ilustrační foto

Článek

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.

Princip této on-line služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Z Facebooku je síť pro máminy buchty. Mezi mladými „frčí“ TikTok

Internet a PC

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Přestože prim hrají krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně. To je patrně důvod, proč celý koncept začal zajímat také YouTube. Největší videoportál na světě chystá protiútok s vlastní službou zvanou YouTube Shorts.

Tvůrci sice zatím nechtějí informace o novém videoprojektu se zaměřením na krátká videa komentovat, podle serveru The Information jsou však práce již v plném proudu. Nový konkurent TikToku by si měl odbýt premiéru ještě před koncem letošního roku.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám