Článek
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.
Princip této on-line služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Z Facebooku je síť pro máminy buchty. Mezi mladými „frčí“ TikTok
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Přestože prim hrají krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně. To je patrně důvod, proč celý koncept začal zajímat také YouTube. Největší videoportál na světě chystá protiútok s vlastní službou zvanou YouTube Shorts.
Tvůrci sice zatím nechtějí informace o novém videoprojektu se zaměřením na krátká videa komentovat, podle serveru The Information jsou však práce již v plném proudu. Nový konkurent TikToku by si měl odbýt premiéru ještě před koncem letošního roku.