Článek
Yahoo se snaží o expanzi své internetové divize, která se zabývá mimo jiné prodejem reklamy na internetových stránkách se všeobecným a sportovním zpravodajstvím a ve službě elektronické pošty. V konkurenci amerických firem Google a Facebook se jí to ale daří jen velmi obtížně, uvedla agentura Reuters.
Společnost od října do prosince minulého roku prodělala 4,4 miliardy, což je ztráta 4,70 dolaru na akcii, zatímco ve stejném období 2014 vydělala 166,3 miliónu dolarů, tedy 17 centů na akcii.
Šéfka Marissa Mayerová usiluje ve firmě o hluboké změny, její snaha ale zatím nemá hmatatelný efekt. Od jejího nástupu do funkce v polovině roku 2012 tržby podniku mírně klesly a podíl Yahoo mezi internetovými vyhledávači v USA zůstává v podstatě stejný jako před třemi lety.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence. Akcie firmy za posledních 12 měsíců do minulého pátku ztratily zhruba třetinu hodnoty.