Článek
Ta rozeslala ve středu zaměstnancům zprávu, v níž informuje o nové pracovní pozici – o vedoucím pracovníkovi, který „bude dohlížet na strategii Walt Disney kolem metaversu“.
Zmiňovaným vedoucím pracovníkem se stane Mike White. Ten není ve firmě nováčkem, dříve měl na starosti spotřebitelské zkušenosti a platformy Disney. Při své nové pracovní výzvě bude spolupracovat s kreativními týmy Disney.
Závody v dobývání virtuálního vesmíru
„Téměř 100 let definoval Walt Disney zábavu využitím moderních technologií tak, aby příběhy působily hlubším a působivějším dojmem. Dnes máme příležitost vytvořit zcela nové paradigma toho, jak diváci prožívají naše příběhy a zapojují se do nich,“ uvedl k metaversu Bob Chapek, ředitel mediální a filmové společnosti Walt Disney.
Žádné bližší detaily o tom, jaká je vize společnosti ohledně metaversu, však zatím neprozradil.
Meta i Epic Games
Velké plány s metaversem mají i další technologické společnosti. Například Facebook se kvůli tomu dokonce loni přejmenoval na Meta – právě po vzoru virtuálního vesmíru. Tvůrce nejslavnější sociální sítě Mark Zuckerberg věří, že se v metaversu budou lidé potkávat, i když budou na druhém konci planety. Nový virtuální prostor má sloužit také k prezentaci produktů a služeb či ke hraní her.
Zuckerberg nicméně připustil, že kompletní vytvoření vlastního metaversu bude společnosti Meta trvat patrně více než deset let. První střípky virtuálního vesmíru jsou nicméně vidět už nyní, řeč je například o službě Horizon Workrooms, což jsou v podstatě pracovny pro potkávání lidí ve virtuálním světě.
Čtyři bezpečnostní rizika virtuálního vesmíru
Podobné ambice jako Meta přitom mají už i další společnosti, například herní studio Epic Games. Jeho šéf Tim Sweeney již dříve avizoval, že se jeho vize „značně liší od představ Facebooku“. A to i přesto, že virtuální vesmír v podání Epiku bude stavět také na systémech virtuální reality. Sweeney nezastírá, že hry a zábava hrají v jeho pojetí metaversu klíčovou roli.
Je tedy nepravděpodobné, že by na dokončení obě společnosti v následujících letech spolupracovaly. Aktuální situace spíše připomíná závody, jako když světové mocnosti spolu v minulém století zápolily v dobývání vesmíru.
Microsoft utratil 1,5 bilionu
Vlastní plány s metaversem má také americký Microsoft, i když ten se snaží zatím držet všechny podrobnosti pod pokličkou. Práce na virtuálním vesmíru se nicméně potvrdily v polovině ledna, když Microsoft oznámil akvizici herního studia Activision Blizzard za 68,7 miliardy dolarů (zhruba 1,5 bilionu Kč).
„Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejnapínavější kategorií zábavy napříč všemi platformami a budou hrát klíčovou roli ve vývoji platforem pro metaverse,“ prohlásil šéf Microsoftu Satya Nadella.