Článek
Podíl největšího českého vyhledávače Seznam.cz se za první tři čtvrtletí roku 2007 významně nezměnil a stabilně dosahuje výše přes 60 %. Jednička ve vyhledávání tedy může být spokojena, neboť se jí dosud daří úspěšně odolávat tlaku ze strany Googlu a udržovat si svůj více než dvojnásobný náskok.
Dvojkou se stal Google s podílem ve vyhledávání na českém internetu asi 29 procent podílu. Další dva vyhledávače, doplňující "velkou čtyřku", tedy Centrum a Atlas, pomalu ztrácejí mezi českými uživateli na významu. Centrum má ve vyhledávání už pouze necelý 4% podíl, Atlas dokonce méně než 2%. Trend potvrzuje masivní propad zájmu o oba tyto vyhledávače.
Poslední sledovaný vyhledávač Jyxo využívají pouze jeho nejvěrnější. Jyxo se však snaží zvětšit svůj podíl na trhu vyhledávačů. Jeho provozovatelé zahájili úzkou spolupráci s operátorem Telefónica O2.
Posledním zajímavým údajem z nejnovějších statistik může být samostatné číslo za vyhledávání prostřednictvím služby Firmy.cz, kterou Seznam vyčlenil ze svého kompletního katalogu počátkem ledna 2007 a která představuje silné strategické odlišení od aktuálních možností globálního Googlu.
V současné době dosahuje samotné vyhledávání prostřednictvím "seznamáckého" Katalogu firem a institucí celkového podílu 6,48 %.
Vývoj podílu vyhledávačů | ||||
Vyhledávač | Červenec 2006 | Říjen 2006 | Leden 2007 | Říjen 2007 |
Seznam | 61,10 % | 63,39 % | 62,53 % | 62,30 % |
23,48 % | 23,85 % | 24,75 % | 28,87 % | |
Centrum | 5,37 % | 4,72 % | 4,84 % | 3,39 % |
Atlas | 2,86 % | 2,38 % | 2,58 % | 1,53 % |
Jyxo | 0,79 % | 0,57 % | 0,42 % | 0,24 % |
Zdroj: Navrcholu.cz | ||||
Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio. |