Článek
Menší konkurenti si stěžují, že velké společnosti, které mají platformy pod kontrolou, používají nekalé obchodní praktiky, aby si udržely dominantní postavení. Dotčené velké společnosti varují, že zákon by poškodil inovace v USA, protože by poskytl výhodu zahraničním konkurentům, ohrozil soukromí a bezpečnost uživatelů a poškodil produkty, které spotřebitelé využívají.
Zákonodárci hlasovali o pozměněné verzi návrhu zákona, který předložili demokratická senátorka Amy Klobucharová a republikán Chuck Grassley. Definice společností, na něž se zákon vztahuje, byla v pozměněném návrhu rozšířena o firmy, jako je populární aplikace pro sdílení videí TikTok. Upřesňuje se v něm také, že společnosti nejsou povinny sdílet údaje s firmami, které americká vláda považuje za rizika pro národní bezpečnost.
Antimonopolní žalobě v USA se Facebook nevyhne
Klobucharová upozornila na výrazný lobbing proti návrhu. Hlasování výboru v poměru 16:6 ve prospěch návrhu zákona ukázalo, že opatření má podporu demokratů i republikánů, napsala agentura Bloomberg.
Návrh Klobucharové a Grassleyho kritizoval mimo jiné prezident Asociace počítačového a komunikačního průmyslu Matt Schruers, podle nějž opatření Senátem neprojde. „Cílem antimonopolní politiky by měla být podpora prospěchu spotřebitelů, a nikoli trestání konkrétních společností,” uvedl v prohlášení.
TikTok předběhl Google, je nejnavštěvovanější stránkou
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.