Článek
Twitter začínal před 11 lety jako celá řada dalších sociálních sítí. Podnik se nejprve zaměřoval na budování uživatelské základny pro služby, které poskytuje zdarma s pomocí příjmů z reklamy. Minulý měsíc firma oznámila, že má po celém světě 319 miliónů uživatelů.
Na rozdíl od většího konkurenta Facebooku se však Twitteru nepodařilo získat dostatek příjmů z reklamy na to, aby se dostal do zisku. Nepomohla mu ani obliba u nového amerického prezidenta Donalda Trumpa a dalších celebrit, díky kterým je nepřetržitě v centru pozornosti.
A proto nyní tvůrci uvažují o změně. Předplatné by se mohlo vybírat u verze TweetDeck, nejpopulárnější twitterové aplikace pro odesílání nových tweetů. Twitter nyní provádí průzkum, aby zhodnotil zájem o novou, vylepšenou verzi TweetDecku, uvedla mluvčí mikroblogovací sítě Brielle Villablancaová.
Je však nutné zdůraznit, že zatím nic nenasvědčuje tomu, že by chtěl Twitter vybírat poplatky od všech svých uživatelů.
Pro novináře i obchodníky
Prémiová verze by mohla zahrnovat účinnější nástroje, které by pomohly obchodníkům, novinářům či odborníkům nalézt mnohem rychleji, co se děje ve světě, uvedl novinář na účtu @andrewtavani. Dodal, že nabídka by mohla být bez reklamy.
Jiné sociální sítě, například LinkedIn od Microsoftu, již mají odstupňované členství a verze s předplatným nabízejí širší přístup a data.
V prvním čtvrtletí loňského roku společnost Twitter zaznamenala nejpomalejší růst příjmů od doby, kdy před čtyřmi lety vstoupila na burzu. Příjmy z reklamy dokonce meziročně klesly. Firma také uvedla, že růst příjmů z reklamy bude v letošním roce dál zaostávat za růstem uživatelů.
Finanční trhy loni spekulovaly o prodeji Twitteru. Žádná konkrétní nabídka ale nepřišla.