Článek
Spisovatelka a feministka Wolfová, která se proslavila knihou Mýtus krásy, je hlasitou odpůrkyní očkování. Minulý měsíc například prohlásila, že očkovací pasy znovu vytvoří situaci, která je jí jako studentce historie dobře známá. "Takové kroky byly na počátku mnoha genocid," uvedla.
V dalším ze svých příspěvků například tvrdila, že vakcíny jsou "softwarová platforma, na kterou lze nahrávat data". Pro zdravé občany mladší 65 let podle ní nejlepší způsob, jak projevit úctu zdravotnickým pracovníkům, je v rozumné míře žít společenským životem a vystavovat se nízké virové náloži.
V jednom ze svých nejnovějších postů Wolfová napsala, že "moč a výkaly očkovaných lidí musí být oddělovány od veřejných odpadních vod, dokud nebude znám jejich dopad na neočkované lidi po konzumaci pitné vody".
Brusel tlačí kvůli dezinformacím na Facebook, Twitter i Google
Kritika i pochopení
Zablokování účtu Wolfové na twitteru mnozí přivítali s nadšením. "Děkujeme Twitteru, že konečně zabránil Naomi Wolfové šířit škodlivé dezinformace namířené proti očkování," napsal jeden z uživatelů.
Někteří stoupenci autorky ale zákaz kritizovali. Podle nich byl její účet zablokován na nátlak americké vlády a představuje ránu svobodě slova. Twitter uvedl, že zablokování účtu je trvalé a že proti němu není možné se odvolat.
Dezinformace často šíří samotní uživatelé
V posledních měsících se sítěmi šíří dezinformace o koronaviru jako lavina, na webu jsou jich desetitisíce. Jak upozornily servery NPR a Poynter, nešíří je pouze jejich tvůrci, ale velmi často i samotní uživatelé.
Nejčastěji se totiž hoaxy a dezinformace týkající se koronaviru šíří prostřednictvím sociálních sítí, jako je například Facebook či Twitter. I když se internetoví giganti snaží proti tomu bojovat, práci jim znesnadňují samotní uživatelé.
Smyšlené zprávy totiž často šíří dál – jednoduše věří tomu, co si na internetu přečtou. Není výjimkou, že některé zprávy mají desítky či stovky tisíc sdílení. Nevědomky tak pomáhají tvůrcům dezinformací, aby si vydělali pořádný balík peněz.
Podobné kauzy globálního dosahu jsou totiž pro tvůrce dezinformací hotový zlatý důl. Využívají strachu a paniky lidí, aby je nasměrovali na své webové stránky. Díky tomu následně profitují ze zobrazované reklamy, a to klidně i několik milionů dolarů.