Článek
Twitter letos v prvním čtvrtletí denně využívalo 199 milionů lidí. V letošním prvním čtvrtletí firma vydělala 68 milionů dolarů (zhruba 1,5 miliardy Kč), tržby společnosti se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o 28 procent na 1,04 miliardy dolarů.
Nápad, že by textové zprávy z mobilních telefonů mohly přes internet vytvořit jednoduchý nástroj pro komunikaci, se zrodil v hlavě amerického programátora Jacka Dorseyho. Pokusnou zprávu Dorsey odeslal v březnu 2006, ale zpočátku byla služba pouze pro zaměstnance firmy. V polovině téhož roku byl nový komunikační kanál nabídnut všem pod názvem Twitter, jenž vychází z anglického slovesa tweet, tedy pípat. U zrodu služby obecně označované jako mikroblog byli i jeho spolupracovníci Biz Stone, Evan Williams a Noah Glass.
Twitter spouští platební systém, lidé budou moci odměnit autory zajímavých příspěvků
Z Twitteru se stal záhy fenomén, který zásadně změnil způsob informování o událostech. Některé zprávy se prostřednictvím Twitteru šíří rychleji než u klasických médií. Například oznámení o smrti nejhledanějšího teroristy světa Usámy bin Ládina si mohli lidé nejdřív přečíst právě na Twitteru, opozičníci v diktátorských režimech ho využívají jako hlavní komunikační kanál. Jedním z nejvášnivějších uživatelů Twitteru byl například bývalý americký prezident Donald Trump. Služba má ale i své odpůrce, nejčastější kritika zní, že velká část tweetů obsahuje banality.
Prostřednictvím služby si mohou uživatelé sdělovat krátké vzkazy v délce do 280 znaků (do roku 2017 to bylo 140 znaků). Twitter dlouhá léta nevykazoval žádný zisk. Poprvé vykázal čistý zisk až ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017. Počet jeho měsíčních uživatelů se pohybuje kolem 330 000.
Exkluzivní funkce za předplatné
Letos se sociální síť chystá spustit placenou službu, která stojí za stejnojmennou mikroblogovací sítí. Díky předplatnému by uživatelé měli získat exkluzivní funkce, které budou jinak běžným uživatelům zapovězeny. Upozornil na to server CNBC.
Nová služba se má jmenovat Twitter Blue a podle zástupců společnosti má být určena „pokročilým uživatelům“, kteří si budou ochotni připlatit za funkce navíc.
V rámci předplatného Blue získají uživatelé například možnost náhledu napsaného tweetu ještě před jeho zveřejněním. To ocení především představitelé nejrůznějších firem, kteří tak budou moci zkontrolovat případné chyby a opravit je ještě před zveřejněním.
Twitter nabídne exkluzivní funkce za předplatné
Předplatitelé si navíc budou moci snadným způsobem vytvářet záložky pro lepší organizaci uložených tweetů. Praktické by mělo být také to, že v tomto speciálním režimu budou dlouhá vlákna přehlednější a půjdou pohodlněji číst. Lidé také získají prémiovou zákaznickou podporu.
Právě takovéto exkluzivní funkce by mohly podle předpokladů společnosti zaujmout i běžné uživatele, a nikoliv pouze zástupce firem, kteří Twitter používají ke své propagaci.
I proto ale bude služba Twitter Blue nejprve testována pouze v Austrálii a Kanadě, aby se ukázalo, jaký zájem o ni budou lidé mít. Teprve v případě dostatečné odezvy se následně rozšíří i do dalších koutů světa.
Cena měsíčního předplatného činí v Kanadě v přepočtu zhruba 75 Kč, v Austrálii je to ještě o 20 Kč více.