Článek
Co mají společného zpěvačka Beyoncé, papež a německý kancléř Olaf Scholz? Všichni přišli letos v dubnu o modrou ověřovací ikonu na Twitteru, nejsou přitom ani zdaleka sami. Twitter začal před třemi měsíci v souladu s dřívějšími oznámeními rušit ikony tisícům uživatelů sociální sítě, kteří si nepořídili předplatné.
To vyjde případné zájemce v Česku na 174 Kč měsíčně, respektive 1830 Kč v případě roční platby. Nové ověřovací schéma Twitteru nabízí vedle modrých také zlaté a šedé odznaky, což má být v podstatě vyšší verze členství. Twitter s dražším předplatným cílí na firmy a organizace. Cena se tak může měsíčně vyšplhat až na 21 800 Kč.
Proč se zhroutil Twitter? Mluví se o nezaplacených účtech u Googlu
We have just launched a new, improved version of TweetDeck. All users can continue to access their saved searches & workflows via https://t.co/2WwL3hNVR2 by selecting “Try the new TweetDeck” in the bottom left menu.
— Twitter Support (@TwitterSupport) July 3, 2023
Some notes on getting started and the future of the product…
Twitter má potíže s příjmy
Nový plán na zpoplatnění TweetDecku je jen jedním z dalších, jak donutit uživatele přejít na placenou verzi služby, jak upozornila agentura Reuters. Toto rozhraní využívají například hojně různé redakce ke snadnému sledování aktuálního dění.
Zpoplatnění TweetDecku, který byl dříve zdarma a který hojně využívají firmy a zpravodajské organizace ke snadnému sledování obsahu, by mohlo Twitteru zvýšit příjmy. Firma, kterou vlastní miliardář Elon Musk, má potíže s udržením příjmů z reklamy. Po Muskově loňském převzetí Twitteru mnoho inzerentů pozastavilo své výdaje kvůli obavám, že by mohl oslabit moderování obsahu, anebo kvůli nejistotě ohledně směřování společnosti pod jeho vedením.
Nejnovější oznámení Twitteru regulující přístup k jeho službám přichází jen několik dní poté, co společnost dočasně zavedla limit na počet denně zobrazených příspěvků. Ověření uživatelé si jich mohou zobrazit 6000 denně, neověření 600 a uživatelé s nově založeným neověřeným účtem pak 300 denně. Krok je podle Muska reakcí na to, že stovky organizací ze sítě Twitter „mimořádně agresivně“ extrahují data, což „službu degraduje pro normální uživatele“.
Oznámení vyvolalo na Twitteru ostrou kritiku uživatelů a podle odborníků na reklamu podkopalo autoritu nové výkonné ředitelky Lindy Yaccarinové, která nastoupila do funkce minulý měsíc. Jak píše agentura Reuters, nové limity mají obzvlášť velký dopad na mezinárodní zpravodajské agentury, novináře a monitorovací služby, které zobrazují tisíce příspěvků denně.