Článek
„Praktické dotazy směřovaly na trendy účesy roku 2020, domácí výrobu roušek nebo důchodovou kalkulačku pro letošní rok,“ konstatoval Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.
Zároveň zdůraznil, že v době plného omezení se uživatelé internetu „zajímali v rámci volnočasových aktivit zejména o venkovní kulturní a sportovní akce jako svatováclavské slavnosti v Třeboni, o pálení čarodějnic, ale i Mistrovství světa v biatlonu konané v Itálii“.
„V kategorii zprávy a kauzy pak první tři pozice obsadily volby na post amerického prezidenta, události okolo hrobu Karla Gotta a podzimní zemětřesení na řeckém Samosu,“ podotkl Sedláček.
Také další témata hýbala v uplynulých 12 měsících světem internetu. „V kategorii ostatní se umístily pečicí kameny, tzv. pečáky hranaté, speciální sirtfood dieta, kterou proslavila anglická zpěvačka Adele, nebo informace týkající se štěněte zlatého retrívra,“ prohlásil produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.
Největší internetovou skokankou se podle Seznamu stala Denisa Šuralová
„Kategorii komerční firmy ovládly e-shopy, a to zábavné oblečení Dedoles.cz, lékárna Dr. Max a hobby market Mountfield. Témata týkající se koronavirové krize se nejvíce propsala do žebříčku komerčních produktů, kde hledanost poskočila u dezinfekčního gelu na ruce Sanytol, Nano filtru z nanovláken nebo detoxikačního přípravku Detonic,“ uzavřel Sedláček.
Statistiky vycházejí z dat Seznam.cz Vyhledávání. Do žebříčků za rok 2020 se dostala témata, která se v meziročním srovnání vyhledávala výrazně více.