Článek
Aplikaci TikTok provozuje čínská společnost ByteDance. Trump jí minulý týden nařídil, aby aktivity TikToku v USA do 90 dní prodala. Tažení proti aplikaci zdůvodňuje prezident obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda podle něj může získávat informace o amerických občanech. Firma tvrdí, že Peking k datům přístup nemá.
TikTok bez bližších podrobností sdělil, že žalobu podá příští týden. Podle DPA se ByteDance bude nejspíše snažit o vydání soudního příkazu, který by zrušil platnost lhůty uvedené v Trumpově nařízení. V případě úspěchu by tím firma získala více času a tím i výhodnější pozici pro prodej svých operací ve Spojených státech.
O převzetí aktivit TikToku v USA se zajímá také Oracle
Prodejem americké firmě by se právní problémy TikToku v USA mohly vyřešit. O převzetí jeho aktivit ve Spojených státech a dalších zemích jedná s ByteDance softwarová firma Microsoft. Podle mediálních informací vede čínská firma jednání také se společnostmi Twitter a Oracle. TikTok má ve Spojených státech 100 milionů uživatelů.
TikTok se stává novým ohniskem sporu mezi dvěma největšími ekonomikami světa. Vztahy mezi USA a Čínou se v posledních letech zhoršily kvůli obchodu, autonomii Hongkongu, kybernetické bezpečnosti a šíření nového koronaviru.
Trump nařídil čínské ByteDance prodat do 90 dní TikTok v USA
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.