Článek
Placené členství není ve světě videoaplikací žádnou novinkou. Například YouTube nabízí vylepšenou službu Premium, kdy případní zájemci zaplatí 179 Kč měsíčně, načež získají celou řadu výhod.
Už je nebudou otravovat reklamy, budou moci videa snadno stahovat i sledovat na pozadí, a navíc získají možnost streamování hudby bez reklam v aplikaci YouTube Music.
TikTok nicméně prakticky od samotného vzniku razil úplně jiný obchodní model. Pro uživatele je aplikace nabízena zcela zadarmo, poskytovatelé služby vydělávají pouze na zobrazované reklamě, kterou si jednotlivé firmy platí, aby oslovily co největší podíl uživatelů.
Placený Facebook by měl v Evropě stát 245 Kč, na mobilech dokonce 319 Kč
To se ale nyní tvůrci snaží údajně změnit, chtějí zavést podobný obchodní model, jako má YouTube. Vedle bezplatného členství tak uživatelé budou moci pořídit také účty bez reklam. Ty mají podle serveru TechCrunch stát 4,99 dolaru (120 Kč) měsíčně.
V současnosti však probíhají pouze na vybraných trzích testy, které mají odhalit, jak velký zájem o takovou službu bude. Čínská společnost ByteDance, která za TikTokem stojí, tak zatím nechtěla detaily vůbec komentovat.
V tuto chvíli není totiž vůbec jasné, zda účet s předplatným – respektive bez reklam – bude zaveden globálně.
Anketa
Jak funguje TikTok?
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně.