Článek
TikTok nabízí internetový prodej již nějakou dobu v domovské Číně a na řadě dalších asijských trhů, jako je Thajsko, Vietnam, Malajsie, Singapur či Filipíny. Nyní se ale snaží expandovat na lukrativní americký trh.
Právě Spojené státy, kde má TikTok více než 150 milionů aktivních uživatelů, jsou totiž pro společnost ByteDance klíčovým trhem. Aplikace TikTok tak nově poskytuje na tomto trhu tvůrcům, značkám a obchodníkům nástroje, které jim umožní vytvářet přímo prodejní příspěvky.
Apple, TikTok i Facebook. Pod drobnohledem EK bude šest IT gigantů
Funguje to jednoduše
V praxi to funguje velmi jednoduše. Budete například sledovat influencerku, jak testuje nové oční stíny. Přímo v diskuzi podél spodní části obrazovky se zobrazí záložka s informacemi o tom, kolik zmiňované oční stíny stojí, a samozřejmě i proklik do internetového obchodu, kde je budete moci zakoupit.
TikTok tedy nebude reklamní příspěvky vytvářet sám, místo toho do práce zapojí samotné influencery a výrobce, kteří budou moci snáze nasměrovat své diváky na relevantní zboží.
Zástupci společnosti v úterý na oficiálním blogu prozradili, že na americkém trhu již navázali spolupráci s nákupními platformami, prostřednictvím kterých bude možné zboží nakupovat – jde například o Shopify, Salesforce a Zendesk.
Čínské platformy specializující se na prodej, jako je Shein a Temu, se těší v USA stále rostoucí popularitě. ByteDance si od nové funkce slibuje, že se sveze na zájmu lidí toužících po zajímavých věcech na lukrativním americkém trhu.
Lze očekávat, že postupně se dočkáme možnosti nakupování také na dalších trzích, nejspíše i v Evropě. Žádné informace o plánech na expanzi však zatím tvůrci nesdělili.
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.