Hlavní obsah

TikTok Lite končí v EU natrvalo s odměnami

Brusel

Čínská sociální síť pro sdílení krátkých videí TikTok, která patří společnosti ByteDance, v zemích Evropské unie natrvalo ukončí program odměn ve své aplikaci TikTok Lite, aby tak vyhověla požadavkům unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Informovala o tom Evropská komise (EK).

Foto: archiv tvůrců

TikTok Lite

Článek

EK v dubnu zahájila se sítí TikTok řízení kvůli systému úkolů a odměn, kterým se aplikace TikTok Lite snaží podporovat své používání. Uživatelé v rámci tohoto systému dostávají body za plnění určitých úkolů, například sledování videí či zvaní přátel.

Síť TikTok program v EU v dubnu v reakci na zahájení řízení pozastavila. Komise ve čtvrteční zprávě uvedla, že přijala závazek sítě TikTok k trvalému stažení programu z aplikace TikTok Lite v EU. Dodala, že bude pečlivě sledovat dodržování tohoto závazku.

„Bezpečnost a duševní pohoda uživatelů sociálních sítí musí být nejvyšší prioritou. Prvky s návykovými efekty tuto pohodu ohrožují. Proto jsme učinili sliby tiktoku právně závaznými,“ uvedla místopředsedkyně EK Margrethe Vestagerová.

USA žalují TikTok kvůli nedostatečné ochraně soukromí dětí

Internet a PC

Společnost ByteDance nesouhlasí s tím, aby byla v EU zařazena mezi takzvané gatekeepery. Tak se označují velké internetové firmy, které musejí na trhu splňovat přísnější podmínky. Čínský podnik se proto obrátil na unijní soud, ale Tribunál Soudního dvora EU v červenci stížnost firmy zamítl.

Co je DSA a DMA?

V roce 2023 začaly platit dva nové zákony, které jsou označovány jako bič na internetové giganty. Jde jmenovitě o akt o digitálních službách (Digital Services Act; DSA) a akt o digitálních trzích (Digital Markets Act; DMA).

Zatímco cílem DSA je zajistit transparentnost, bezpečnost uživatelů a odpovědnost pro on-line platformy, DMA je zákon o hospodářské soutěži určující jasná pravidla, podle kterých mohou velké on-line platformy fungovat.

Oba právní předpisy pochopitelně budou mít značný dopad na podnikání v celé Evropě a pravděpodobně i ve světě, neboť stanoví nové standardy pro digitální spotřebitelské podnikání.

Jak funguje tiktok

Sociální síť TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří ji podle některých statistik používají již častěji než facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na tiktoku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i snapchat a instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deseti minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na tiktoku i několik hodin denně.

„Raději přijdeme o 170 milionů uživatelů.“ Vypnutí TikToku v USA není nereálné

Internet a PC
Související témata:

Související články

TikTok Lite končí v EU s odměnami

Čínská sociální síť pro sdílení krátkých videí TikTok pozastaví v Evropské unii program odměn u své aplikace TikTok Lite. Firma tak reaguje na vyšetřování...

Výběr článků

Načítám