Článek
Zájem o TikTok, jehož vlastníkem je čínská firma ByteDance, po celém světě rapidně roste, zvláště mezi náctiletými. Objevila se ale řada problémů, které vyvolávají obavy týkající se ochrany osobních údajů a bezpečnostní politiky firmy, uvedla agentura Reuters.
„V EU je zakázáno cílit na děti a nezletilé skrytou reklamou, jako jsou bannery ve videích,” uvedl evropský komisař pro spravedlnost Didier Reynders. Dodal, že větší digitalizace vyvolaná pandemií nemoci covid-19 vytvořila nová rizika, zvláště pro zranitelnější spotřebitele.
TikTok se už dostal do hledáčku úřadů v EU kvůli nakládání s osobními údaji dětí, upozornila agentura Bloomberg.
Aplikace TikTok čelí miliardové žalobě kvůli nakládání s údaji o dětech
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.