Článek
"Pro nás je prioritou, aby byl nový model dobře připraven a pokud by to mělo znamenat zpoždění o několik týdnů, tak raději zvolíme tuto variantu," uvedl mluvčí Vladan Crha.
Neoficiální zdroje označují za důvod zpoždění nástup nového generálního ředitele Gabriela Berdára, který již téměř hotový model nařídil zásadně přepracovat. Ten ve středu novinářům řekl, že firma před zavedením nového modelu musí zajistit stejné podmínky pro všechny uživatele. Připustil i možnou variantu s omezením přenášených dat v rámci měsíčního paušálu.
Zpoždění se nelíbí zástupcům uživatelské iniciativy Internet pro všechny (IPV). Podle Miloslava Sovy z IPV měl Telecom rychlost navýšit do konce července. Ani září však podle něj nemusí být konečný termín.
Změny v ADSL chce podle informací IPV Telecom zakomponovat do nových tarifů. Zákazník by se pak musel rozhodnout, zda chce přejít ze 192 kbit/s na 512/kbit za stejnou cenu, ale s omezením měsíčního objemu stahovaných dat na například deset gigabytů. Nová nabídka by rovněž neměla obsahovat tzv. dashboard, což je problematická úvodní stránka při připojení základní variantou ADSL.
Ultimátum na zavedení rychlejšího ADSL do léta dal Telecomu i ministr informatiky Vladimír Mlynář. Ten se podle mluvčí Kláry Volné k situaci vyjádří příští týden.
Telecom se dosud o poskytování ADSL na velkoobchodní bázi dohodl s 22 firmami. Širokopásmové vysokorychlostní připojení mohou využívat jen uživatelé pevných linek Telecomu. Ti si však mohou zvolit poskytovatele služeb ADSL. Vedle ADSL uživatelé platí i za pronájem telefonní linky od Telecomu. ADSL v tuzemsku využívá přes 7000 zákazníků.