Článek
„Sveriges Radio už před časem snížila prioritu své působnosti na Twitteru. Teď jsme se rozhodli zcela ukončit naše aktivity na této sociální síti a také zrušit naše účty,“ uvedla podle serveru Euro News skupina nejposlouchanějších rádií ve Švédsku na svém blogu.
Reagovala tak na udělení nálepky státem financované médium.
Proti tomuto titulu se ohradilo již na začátku týdne také CBC a rozhodlo se své účty na Twitteru pozastavit. Podle představitelů kanadské společnosti podkopává tato nálepka důvěryhodnost televizních i rozhlasových kanálů této korporace. Lidé by se totiž kvůli nálepce „státem financované médium“ mohli domnívat, že jde o propagandistické médium.
„Twitter může být pro naše novináře mocným nástrojem pro komunikaci s Kanaďany, ale umožnit, aby byla naše nezávislost takto falešně popsána, podkopává přesnost a profesionalitu jejich práce,“ uvedl pole agentury AP mluvčí CBC Leon Mar.
Musk chystá změny, aby nalákal více lidí na placený Twitter
Místo diskuze hovínko
Majitel Twitteru Elon Musk se později snažil situaci zlehčit, když na Twitteru změnil označení CBC na „z 69 % vládou financovaná média“. Musk dlouhodobě neskrývá své pohrdání profesionálními novináři. Tvrdí, že je zastáncem „absolutní svobody slova“ a že chce i prostřednictvím Twitteru pozvednout názory a odbornost „průměrného občana“.
Analytici nicméně upozorňují na to, že množství dezinformací na Twitteru dramaticky roste. Dávají to přitom do přímé souvislosti s tím, když loni na podzim Musk převzal sociální síť a začal dělat dramatické změny – například propustil většinu zaměstnanců. Pochopitelně tedy i ty, kteří moderovali obsah.
Twitter zatím nevysvětlil, proč byl CBC tento štítek udělen a zda nebude smazán. Na upřesňující dotazy novinářů totiž chodí jen automaticky generované e-maily s emotikonem hovínka. CBC si nicméně stojí za tím, že označení je nepřesné a zavádějící a že sama je a zůstává důvěryhodným zdrojem zpravodajství a informací pro kanadskou veřejnost.
Nálepku „státem financované médium“ obdrželo již minulý týden americké National Public Radio (NPR). Také tato rozhlasová síť se vzápětí rozhodla pozastavit své účty na Twitteru. Stejně jako v případě CBC jde totiž o veřejnoprávní médium.