Článek
Každý chladicí box bude připojen prostřednictvím sítě tzv. internetu věcí. Výrobce nápojů tak bude mít přístup k obrovskému množství dat z prodejních míst, včetně informací o umístění boxu v prodejně a jeho dostupnosti, o teplotě, skladových zásobách, umístění produktů, chování spotřebitelů a trendech.
Smart chladicí boxy umožňují i interakci prostřednictvím mobilních aplikací, které společnosti dovolí oslovovat zákazníky v reálném čase. Přidanou hodnotou jsou nabídky na míru a propagační akce, využívající fyzickou blízkost.
Českému zastoupení firmy předloni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 miliónu korun. Čistý obrat se firmě snížil o 188 miliónů na 5,81 miliardy korun. Loňské výsledky zatím nezveřejnila. Společnost zaměstnává kolem tisícovky lidí, z toho více než 800 v ČR.
Čistý zisk firmy celosvětově v prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 16 procent na 1,37 miliardy dolarů (zhruba 29 miliard Kč). Tržby sice o 16 procent naopak klesly na 7,63 miliardy dolarů, ale byly i tak zhruba 300 miliónů dolarů nad odhady.
Co je internet věcí?
Za zkratkou IoT (Internet of Things, česky internet věcí) se ukrývá označení pro chytré přístroje, které jsou schopny připojovat se na internet a komunikovat mezi sebou prostřednictvím této celosvětové počítačové sítě.
Typicky jde například o zařízení, která umožňují sledování či ovládání některých funkcí na dálku. Připojit se k nim je možné prostřednictvím chytrého telefonu nebo počítačového tabletu přes internet, i když je uživatel na druhém konci planety.
Celosvětovou počítačovou síť mohou tímto způsobem využívat nejrůznější rekordéry, meteorologické stanice, ale klidně také chytré žárovky, u kterých je možné upravovat teplotu světla.