Článek
Další země, ve kterých Spotify začal nabízet své služby zdarma i za předplatné, jsou Albánie, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Chorvatsko, Kazachstán, Kosovo, Moldavsko, Černá Hora, Severní Makedonie, Slovinsko, Srbsko a Ukrajina.
Nynější rozšíření je největší expanzí firmy od loňského února, kdy nabídla své služby v Indii. Generální ředitel Daniel Ek mluvil o tom, že cílem firmy je expanze do Ruska a Jižní Koreje při představení výsledků za první čtvrtletí, neuvedl však termín rozšíření služby. Silný růst v době globální pandemie ale přesvědčil firmu, aby pokročila v expanzi, uvedla agentura Reuters.
Jiná muzika pro psy nebo ptáky. Spotify namixuje mazlíčkům playlist na míru
Rusko je podle Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) 17. největším trhem pro streamování hudby a do roku 2030 by se mohlo dostat do desítky největších. Více než 87 procent posluchačů hudby zde využívá streamování, celosvětově je to jen 61 procent a v USA 68 procent. Podle Spotify nový trh představuje 250 milionů potenciálních zákazníků.
Společnost Spotify, která sídlí ve Švédsku, zahájila činnost v roce 2008 a změnila způsob distribuce hudby. Nyní má po celém světě více než 286 milionů uživatelů, z toho 130 milionů předplatitelů její služby Premium. V Česku nabízí své služby od roku 2013. Jejím hlavním konkurentem v oblasti streamování hudby je služba Apple Music.