Článek
Tržby společnosti se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšily o 11 procent na 3,18 miliardy eur (zhruba 76,5 miliardy Kč). Mírně však zaostaly za očekáváním analytiků, kteří je podle agentury Reuters odhadovali na 3,21 miliardy eur. Provozní ztráta podniku se navíc prohloubila na 247 milionů eur (téměř šest miliard Kč) ze 194 milionů eur před rokem.
Počet uživatelů placených služeb, kteří vytvářejí většinu tržeb společnosti Spotify, stoupl o 17 procent na 220 milionů. Společnost v pondělí oznámila zvýšení předplatného v několika zemích včetně Spojených států a Británie, připomněla agentura Reuters.
Firma si loni podle agentury stanovila za cíl zvýšit do roku 2030 počet uživatelů na jednu miliardu a dosáhnout tržeb ve výši 100 miliard dolarů (zhruba 2,2 bilionu Kč) ročně. Její loňské celoroční tržby přitom činily pouze 11,7 miliardy eur (zhruba 282 miliard Kč). „Pokud dosahujeme růstu počtu uživatelů, dostaví se časem také růst tržeb. To je lekce, kterou jsme se ve Spotify naučili,“ řekl agentuře Reuters šéf podniku Daniel Ek.
Lednové propouštění nestačilo. Spotify dál zeštíhluje
Netflixu také přibyli uživatelé
Ve druhém čtvrtletí se dařilo také Netflixu. Jeho celkový počet předplatitelů na konci června dosáhl 238 milionů po celém světě. Během uplynulého čtvrtletí přitom přibývali noví předplatitelé daleko rychlejším tempem, než se čekalo.
Od dubna do června získal podle serveru dw.com Netflix 5,9 milionu nových uživatelů, což je o čtyři miliony více, než se očekávalo.
Navzdory velkému růstu počtu předplatitelů ale příjmy společnosti zaostaly za očekáváním. Ve druhém čtvrtletí příjmy Netflixu mírně vzrostly na 8,2 miliardy dolarů (175 miliard korun), což je o zhruba 100 milionů méně, než se předpokládalo.
Společnost přesto zaznamenala meziroční nárůst čistého zisku ve druhém kvartále, dosáhl zhruba 1,5 miliardy dolarů (32 miliard korun).
Pro třetí čtvrtletí společnost očekává příjmy ve výši 8,5 miliardy dolarů (181 miliard korun), což je o 200 milionů více, než předpovídají analytici.