Článek
Inzerenti, kteří zajišťují asi 90 procent příjmů Twitteru, snížili své výdaje na platformu, protože čekají, jak se jí bude dařit. Ekonom Lukáš Kovanda poukázal na to, že v důsledku „Muskova převzetí platformy a oznámení jeho záměrů z ní však svoji inzerci stahují velké společnosti typu Pfizer“. Reklamu na Twitteru pozastavily také další významné podniky, například největší americká automobilka General Motors, koncern Volkswagen či společnost Apple.
Šéf automobilky Tesla a vesmírné společnosti SpaceX se inzerenty, které po jeho převzetí platformy odradil údajný nárůst nenávistných projevů a dalšího škodlivého obsahu, snaží přivést zpět.
Musk například v tomto týdnu uvedl, že společnost Apple již svou inzerci plně obnovila. Stalo se tak poté, co Musk vyhrožoval Applu válkou. Následně se však setkal s šéfem Applu Timem Cookem a celý spor urovnali.
Musk vzal zpátečku. S Applem už válčit nechce

Podle agentury Reuters Twitter zvažuje, že moderátory obsahu, z nichž mnohé najímají externí dodavatelé, převede do vlastních řad.
Musk je podle žebříčku miliardářů, který sestavuje agentura Bloomberg, nejbohatším člověkem na světě. Od převzetí firmy v ní zahájil dramatické změny, včetně propuštění zhruba poloviny zaměstnanců a většiny vedení s cílem snížit náklady. Podle Muska firma prodělává čtyři miliony dolarů denně a potýká se s masivním poklesem příjmů v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.
Nárůst nenávistných projevů na Twitteru je podle vědců bezprecedentní
