Článek
Dokládá to nejnovější výzkum společnosti Fitbit, která je jedním z největších výrobců chytrých hodinek a fitness náramků na světě. Výrobce se v něm zaměřil na to, jak se měnily návyky Čechů během pandemie.
V uplynulých dvou letech došlo u více než poloviny Čechů k nárůstu stresu. Zhruba třetina lidí se potýká s vysokou mírou stresu, další třetina pak se střední mírou.
Ze získaných dat je také patrné, že uživatelé ve sledovaném období pociťovali zhoršenou kvalitu spánku. Celých 30 % dotázaných registruje změnu kvality spánku směrem k horšímu. Pouze 3 % dotázaných pak považují kvalitu svého spánku za lepší.
Většina lidí pohyb neomezila
Navzdory koronavirovým opatřením, které v uplynulých letech panovala, většina dotazovaných (62 %) ve výzkumu uvedla, že v uplynulém období nijak nezměnila svou fyzickou aktivitu. Pouze třetina lidí tedy omezila svou aktivitu a pohybovala se méně, naopak 8 % dotázaných dokázalo vést během pandemie aktivnější život.
Právě data týkající se pohybu a spánku podle Fitbitu spolu úzce souvisejí. Ti respondenti, kteří se v období od počátku pandemie pohybovali více, častěji uvádí, že se kvalita jejich spánku v daném období zlepšila (14 % ve srovnání s celkovým výsledkem 3 %). Ti účastníci výzkumu, kteří se naopak pohybovali méně, hlásí výrazně horší kvalitu spánku (60 % ve srovnání s celkovým výsledkem 30 %).
Sleduje kondici, tělesnou i duševní pohodu. Fitbit láká na nový náramek
„Tato zjištění poukazují na to, že je aktivní pohyb pro člověka velmi důležitý a jde ruku v ruce s kvalitou spánku. Vazba dokonce funguje v obou směrech. Kvalitní spánek a dobré spánkové návyky zaručují dostatek energie pro nadcházející den,“ prohlásila Alexandra Pahomi, marketingová manažerka Fitbitu.
Výzkum dále ukázal, že pouze 12 % dotázaných se povedlo zavést do života rutinu, která by jim pomohla řešit problémy se stresem, spánkem či sedavým způsobem života. Velká část respondentů (46 %) navíc ani nepociťuje potřebu takovou rutinu zavádět. Mezi nejčastější předsevzetí, které si dotázaní stanovovali pro rok 2022, patří zvýšení fyzické aktivity a dále trávení více času se svými blízkými.
Hodinky a náramky používají spíše mladší
Více než polovina respondentů (54 %) cítí potřebu vzhledem k uplynulé době od začátku pandemie mít své zdraví více pod kontrolou. Ti, kteří uvedli, že se věnují aktivnímu pohybu nebo sportují, jsou aktivní 2–3x týdně. Téměř třetina pak nesportuje vůbec.
Chytré hodinky nebo fitness náramky jsou nejpopulárnější u osob ve věku 18–34 let. V tomto věkovém rozmezí chytré hodinky nebo náramek používá 40 % dotázaných.
Může se vám hodit na Zboží.cz: