Článek
Podle webové stránky Kotaku se konzole Sony PlayStation 3 nevyhne redukci výkonu. Snížení výpočetní síly se může nepříjemně projevit na grafickém ztvárnění her pro PS3. Zato však bude možné dodat výrobek v přijatelném množství na trh, což je teď podle zdrojů blízkých Sony nemožné.
Problémy jsou údajně s výtěžností supervýkonného procesoru Cell. Podle dřívějších plánů měl čip pracovat s kmitočtem 3.5GHz (uvažovalo se také o 4GHz +), dnes se otevřeně hovoří o 2.8GHz. Původně měl být v kompaktní konzoli umístěn také 400W napájecí zdroj, v současnosti se však má Sony přiklánět k řešení, že jednotku umístí mimo tělo PlayStationu 3. Podle všeho tak jsou komponenty integrované v líbivé skříni příliš horké a jejich chlazení je obtížné.
"Přestože je v současném provedení skříně PS3 mnoho větracích otvorů, je zřejmé, že nestačí odvádět teplo z vnitřku dostatečně rychle," citovala stránka Kotaku zdroj, který si přál zůstat v anonymitě.
Cell v číslech
- výkon: až 256 gigaflops (256 miliard početních výkonů za sekundu, nejpomalejší stroj z žebříčku top 500 superpočítačů zvládne 851 gigaflops, výkonný čip ve stolním počítači kolem 35 gigaflops)
- kmitočet: okolo 3 GHz
- množství paměti na čipu: až 2,5 MB
- počet tranzistorů: 234 miliónů
- rozměry: 221mm čtverečných
- výrobní technologie: 90, později 65 nanometrů
- objeví se: nejprve v konzoli Sony PlayStation 3, později nejspíše v mnoha oblastech počínaje servery a konče mobilním telefony, kde budou nasazeny jeho upravené méně výkonné verze
O problémech spojených s konzolí PlayStation 3 se hovoří již delší dobu. Pomineme-li finanční náročnost její produkce [celá zpráva], kdy analytici hovoří o výrobních nákladech na jeden přístroj ve výši až 900 dolarů, musí nás zarazit zpráva z počátku června, podle níž byly na největším herním veletrhu světa E3 prezentovány hry pro PlayStation 3 na osobních počítačích, které se za PS3 vydávaly. [celá zpráva]